Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

75:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

I dessa Corona tider som drabbar många människor  vill jag berätta en historia som inträffade på ett av mina första jobb, som var på Vivo i Solna centrum.
Han som ägde o drev butiken hette Bo Näsström. 
Vi satt och pratade en dag och jag frågade honom hur det kom sig att han startat med butiker? 
Han sa då till mig att han satt och funderade på vad han skulle göra, och tänkte att vad som än händer så kommer folk vilja ha mat. 
Man kan säga att han hade rätt, när allt i samhället krisar nu så har väl aldrig köerna varit längre i matbutiken än just nu! 
(null)
Det här var för 2 år sedan, blev så rörd av att bli hyllad och det blev en kväll att minnas, hade fått beskedet Als 4 månader innan. 
Tråkigt att Fotbolls-EM skjuts upp men det var väntat,  hoppas dock att OS blir av! 
Allsvenskan kommer ha fina gräsplaner i år! 

Jag har ljugit för mig själv ett tag men jag märker nu att jag inte har balans för att vara ute och gå håller på att ramla när jag går i lägenheten. 

Men jag kämpar och ser fram emot permobilen som kommer 27/3 
Då ska jag ut och åka! 
Då kan jag även svara när någon frågar hur jag mår?
Det rullar på😂😂😄😄

Dela nu så avslutar jag med historian och glöm inte ❤️

Kursledaren till studenterna: 

– I morgon är det årets viktigaste tenta och jag accepterar inga ursäkter för att inte vara med Möjligen en kärnkraftsolycka, svår personlig skada eller nära anhörigs bortgång

Hela klassen nickar instämmande, utom en lustigkurre som frågar: 

– Men om jag skulle komma i morron fullständigt utmattad p.g.a. intensiv sexuell aktivitet då?

Kursledaren:

– Då antar jag att du får skriva med andra handen…


/Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Patrik Myrbäck säger:
    2020-03-17 | 22:13:57

    ❤️❤️❤️

  • Jenny säger:
    2020-03-17 | 22:15:00

    Kommer oxå ihåg Bosse 😊 sköt om dej Martin stor kram och du kämpar bra. ❤❤

  • Hjelmberg säger:
    2020-03-18 | 06:07:45

    ❤❤

  • Therese Backlund säger:
    2020-03-18 | 07:43:36

    Ja Vivo /Favören tiden roliga minnen!
    Kul att du får en permobil snart så du får känna dig lite fri underbar kämpe Du är❤️

  • Marianne säger:
    2020-03-18 | 10:05:21

    TACK BÄSTA MARTIN, du får mig att le stort 😄 ...det är stort !

  • Åsa Svanemar säger:
    2020-03-18 | 10:15:09

    Vivo, 30 år sedan vi jobbade där! Inte klokt vad fort tiden går ❤️

  • Ethel Pettersson säger:
    2020-03-18 | 11:30:29

    Varje blogg du skriver tänker jag på vilken fantastisk kämpe du är.Men du ger även mig glädjestund när jag sitter här o småler åt alla dina roliga historier.Men även gamla minnen kommer upp med " nyponsoppan"midsommarafton på Vätö.Hälsa till Helena också.Saknar henne här i Norrtälje 😉🤗👍

Kommentera inlägget här: