Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

72:a bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Då blev det fredag igen, idag var jag och tittade in i Östermalms saluhall som hade nyinvigning igår efter fyra års renovering. 
Hade verkligen blivit fint. 
Igår var jag och provade ut en el rullstol ( permobil) 
Förhoppningsvis så kommer jag få den i slutet på månaden, kommer underlätta massor känns det som. Tyvärr blir allt jobbigare o jobbigare men jag kämpar på! 
(null)
Min underbara fru som älskar skaldjur och som igår blev stormarknad chef på Coop forum (stora coop)
I Täby! Så stolt över dig❤️ 
Hon skulle dessutom åkt till Nice över helgen men Corona viruset ställde till det blandannat så hon blev hemma. 

En klassiker 
(null)
I Helgen avgörs svenska cupens gruppspel, får se om det blir några skrällar, men det blir spännade och se lottningen sen. 
Nu blir det historia och önskar er en trevlig helg! 
Dela och ge ❤️


Det var en kvinna som påstod att hon kissade frimärken och berättade det för sin kompis.

- Nää, sa kompisen, det e ju omöjligt.

- Joo då, jag e alldeles säker.

- njaa….men då får du väl gå till läkaren då, sa kompisen.

Så kvinnan gick till läkaren dagen efter. Och hon berättade då samma sak för läkaren.

- Du ser doktorn, det e så att jag kissar frimärken.

- Nej, men det e ju omöjligt, sa läkaren.

- Nää men det e sant doktorn.

- Jaha…ja , men då får du gå och ta ett kissprov här då.

Kvinnan gick iväg och kissade i sin lilla burk, och var snabbt tillbaka.

- Titta här doktorn, vad var det jag sa. där e frimärket.

Doktorn tog burken och tittade efter.

- nää, sa doktorn, det där e ju inget frimärke det e ju ett chiquita märke.


/Martin Hamrin


KOMMENTARER:

  • Mats Garderud säger:
    2020-03-06 | 21:07:20

    Haha - underbar historia som vanligt!😆
    Hoppas det ordnar sig med elrullstolen. Kram❤️

  • Wallman säger:
    2020-03-06 | 21:12:16

    Fina grymma underbara Kurre Jr!!! Du e på riktigt den överlägset starkaste personen på hela fucking jorden!!! Älskar dig kompis!!! Snälla snälla... fortsätt kämpa & inspirera lika mkt. lång tid framöver!!!
    ❤️

  • Patrik myrbäck säger:
    2020-03-07 | 06:23:04

    ❤️❤️❤️

  • Jesper Blockström säger:
    2020-03-07 | 08:06:56

    Grym du är Martin ❤️❤️❤️

  • Marianne Vardam säger:
    2020-03-07 | 21:44:26

    Heja på Martin
    Kul med rullstol - Grattis till den
    Tack för goa skratt åt dina historier
    Kram
    Marianne

  • Helena Edberg säger:
    2020-03-11 | 17:26:05

    ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: