Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

65:e. Bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Ja då blev det fredag igen och helg! Imorgon. Lördag fyller min underbara fru år! 
I vanliga fall hade vi gått ut och ätit något gott, men nu blir vi hemma. 
Ikväll blir det en spännade handbollsmatch, vinst så är man med förlust borta! Iallafall som jag ser det.
Jag lovade om 2 vintips i förra bloggen och här kommer dom! 
Två ekologiska viner som finns i ordinarie sortiment men inte i alla systembolag, vill ni veta var så är systembolagets hemsida grym! 
Art nr 87710 Quentarurus 119kr 
Art nr 73683 Il segreto 109kr
Två röda viner som passar till grytor nu den här årstiden men även att bara dricka eller till en biff 
.
(null)
Ska till läkaren den 29/1 och får då kanske höra något men troligen inte, dom har inget och säga och jag lämnar massa prover men vi får se! 
Jag fortsätter att se ljuspunkterna i livet även fast det är jobbigt ibland , men jag ger inte upp! 
Jag blev överaskad i veckan när Helena , Malin och Jesper kom hem tillsammans och hade en överraskning till mig❤️
(null)
Min namnteckning hade dom tatuererat in! 
Väldigt fint av dom och jag blev rörd. 
Nej nu tar vi helg  men först delar ni och jag ger er helgens skratt
❤️

Telefonen ringde hos Petterssons.

 - Marie Pettersson i telefon!

 - Hej, jag ringer från vårdscentralen. Din man Martin Pettersson var hos oss i går för att ta blodprover, eller hur?

 ... - Ja, hur så?

 - Vi har råkat ut för en liten beklaglig arbetsolycka, vi hade också en annan Martin Petterson här igår som tog blodprover och av någon anledning var bådas personnummer oläsliga på provrören. Säkert något printerproblem.

 - Kan ni inte ta nya tester då?

 - Tyvärr, med anledning av de nya sparkraven inom den offentliga hälsovården får man ta omfattande blodbilder bara en gång per person och kvartal.

 - Jaså.....

 - Så nu har jag dåliga nyheter att meddela.. Antingen har er man HIV eller Alzheimers.

 - Det kan inte vara sant. Vad ska jag göra nu?

 -Vi rekommenderar att ni tar er man till stadens centrum och lämnar honom där. Hittar han hem själv, så ha inte sex med honom. 

KOMMENTARER:

  • Patrik Myrbäck säger:
    2020-01-17 | 18:13:06

    Skön historia❤️❤️❤️

  • Helena och Fredde säger:
    2020-01-17 | 18:52:54

    Du är störd med dina historier 😂😂😂❤️
    Så fint med din namnteckning ❤️🥰❤️
    Trevlig helg 💕💪🏻💕

  • Jörgen G säger:
    2020-01-17 | 19:08:04

    Du har en sån humor min vän fortsätt så
    Du är em sann kämpe
    💪❤💪❤❤❤

  • Janica säger:
    2020-01-17 | 19:30:26

    Fin namnteckning och idé! 💕 Historien var bra också!
    Vi har fortfarande över 20 minus. 🥶 Det ska bli skönt att åka till Indien snart!

  • Christin säger:
    2020-01-17 | 21:15:08

    Blev väldigt rörd över tatueringarna. Och sen ett asgarv på historien. Du berör. Fortsätt kämpa.

  • Ethel Pettersson säger:
    2020-01-17 | 21:59:59

    Fint med din namnteckning.Jag har mins barns namn o födelseår samt Eivianns namn o lika tatuering som hon hade o även Monica har

Kommentera inlägget här: