Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

63:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Tisdag och blogg igen! Kommer domineras av fotboll.
Det blir spännade att se den närmsta tiden vad som händer för dom allsvenska lagen. 
Ofori sägs vara tillbaka i Aik! Visst han var bra senast han var här men jag hade hellre sett någon mer offensiv spelare, ny målvakt tycker jag dock är bra. 
Spännade om Malmö får in kiese Thelin! Känns som en bra spelare för allsvenskan , Och dom har skaffat en spännade tränare tycker jag.
Sen tycker jag det är pinsamt med att förstöra Zlatans staty! 
Han är vår största fotbollspelare vi haft och troligen blir ingen större! 
Fick lite kritik att jag inte nämde namnet på fotbollen i mellandagarna så jag gör det nu! 
Legend turneringen! Legender från Stockholm fotbollen startade det med men nu har det breddas lite och det kommer spelare från hela landet. 
Nytt år och nu laddar vi för 2020
Jag ska kämpa även om det är i motvind!  (null)

Nyfiken och höra om någon har provat prosecco jag tipsade om ! Berätta gärna om vad ni tyckte i såfall! 
Kan kanske tipsa om mer prisvärda viner om ni vill

Nej nu historia och sen blir det middag !

En man bärs in på akuten med benbrott, blåslagen o en golfklubba virad runt halsen.

- Vad har hänt? frågade läkaren.

- Jag spelade en runda golf med min fru när hon slog ut bollen i en kohage. Vi gick dit och letade, och då såg jag att en av korna hade nått vitt där bak. Jag gick dit och lyfte på svansen och där satt mycket riktigt en golfboll med min frus initialer på. Jag höll upp kosvansen och ropade till min fru:

- Den här ser ut som din.Sen minns jag inget mer. ;-)))

KOMMENTARER:

  • Åsa Sterner säger:
    2020-01-07 | 23:33:40

    Proseccon du tipsade om får bra betyg! Köpte den förra helgen 🥂 Kramar till dig och familjen 🤗❤️

  • Helena säger:
    2020-01-08 | 06:14:07

    Åkte förbi dig och Helena igår så jag vinkade till er. Fredde hämtade mig från Sabbatsberg efter min operation. Håller med dig angående Zlatan statyn. Historien är strålande 😂tänk så tokigt det kan bli. Allt gott och kämpa på ❤️

  • Mats Garderud säger:
    2020-01-08 | 20:17:34

    Haha, dina historier är sköna Martin!😂
    Håller med om statyn, pinsamt. När det gäller prosecco så har jag inte testat, kör Nocco. Kram på dig!❤️😊

  • Patrik Myrbäck säger:
    2020-01-08 | 21:32:51

    ❤️❤️❤️

  • Ingela säger:
    2020-01-09 | 07:19:47
    Bloggadress: http://www.bubbella.blogg.se

    Hej
    Jag är så sällan in i boggen nu livet är lite trassligt och tiden knapp.
    Men vill ju se hur det går för dig med allt.
    Jag var så upprörd över Zlatan statyn häromdagen. Tänker precis som dig. VARFÖR förstöra något som står för någon som gjort så mycket för att sätta vårt Sverige på kartan och ungdomarnas inspiration att spela fotboll, genom sitt fotbollspelande. Jag blir så ledsen.
    Även om jag är urdåligt insatt i fotbollen själv.
    Mitt sportande handlar mest om dans.

    Missat prosecco tipset och vet inte vart jag ska leta efter det så tipsa igen och mer.

    Ang att äta funderar jag alltid på om du fortfarande kan smaka på smakerna i munnen men spotta ut iaf sådu får uppleva dem iaf prosecco, rött vin osv eller är det mest frustrerande.

    Take Care /Ingela

Kommentera inlägget här: