Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

62:a bloggen Fuck ALS

Kategori: Allmänt

Då blev det 2020 och ett nytt år!
Det blev paus i bloggandet efter julafton då dagarna bara försvann och man hade ingen koll på vilken dag det var! Men nu ska det väl bli vardag igen. 
(null)
När man är ute så undrar man om det inte kommer bli ngn vinter, men det kommer säkert bli en kall jävla februari! 
Som jag sa så blir höger arm och hand sämre! Men håller tummarna att det tar tid att den lägger av helt, för då blir livet ett helvete! 
Men fortsätter att hålla mig possitiv och hoppas det påverkar förloppet! 
I mellandagarna var jag och kollade på fotboll! En tillställning som är återkommande varje år med bankett på Beirut Café ! 
Har varit med många år och spelat med nu blev det läktaren! Men oj vad kul det var! Uppskattade alla fina ord jag fick och många garv blev det! 
Sen blev det nyår och det firades in hos Wessmans i Tyresö ! Mycket trevligt och gott för dom som kunde äta! Själv fick man samma gamla påse med mat! Men vad gör det!!!!!!! 
Överlägset mest julklappar under vår gran stod det Wilma på! 
Hon var här några timmar på julafton och fick öppna en klapp då o då! Men det roligaste var när hon kom tillbaka på annandagen så det första hon sa när hon kom in var! 
Var är paketen????? 
Nej nu blir det godnatt, men först en historia och ni delar såklart! 

Pensionärsparet kom in till bilhandlaren för att slutföra ett inköp av en sprillans ny Mercedes. Dock blev paret mer än förbannade när de fick se den smilande bilförsäljaren lämna över bilnycklarna till en ung, blond kvinna med jättestora bröst och en klänning som avslöjade mer än den dolde.

Den gamle mannen klev då fram till bilförsäljaren, ursinnig.

– Hörru du! Du hade ju lovat att vi skulle få köpa bilen för 800 000 kronor, men nu har du ju redan sålt den till den här vackra kvinnan för 650 000 kronor istället! Du sa ju dessutom att priset inte var förhandlingsbart!

Bilförsäljaren harklade sig och tog en djup klunk vatten ur ett glas.

– Jo, jo, jag vet att jag hade lovat men vad ska jag göra? Hon klev in här med pengar i hand och titta på henne, hur skulle jag kunna motstå? sade bilförsäljaren med ett belåtet grin över hela ansiktet.

Då klev den unga blondinen fram med bilnycklarna. Med ett leende på läpparna överlämnade hon nycklarna till den äldre mannen.

– Jag sa ju att jag skulle lyckas få den här idioten att sänka priset med över 100 000 kronor. Vi ses senare, pappa!

KOMMENTARER:

  • Mats Grderud säger:
    2020-01-04 | 00:02:20

    Härligt att höra hur du kämpar Martin!. Kram❤️

  • Ofelia säger:
    2020-01-04 | 00:38:26

    haha, underbar historia! Och vad kul att höra att du haft det bra under julen med Wilma! <3
    Kram på dig du stora jäkla kämpe!

    /O

  • Rutger säger:
    2020-01-04 | 06:46:10

    Va inget ord om legendturneringen???😂😂😂

  • Robert säger:
    2020-01-04 | 10:01:47

    God fortsättning på er!👍💪👊

  • Helena säger:
    2020-01-04 | 11:07:59

    God fortsättning på det nya året
    Vi sitter just nu på Bangkoks flygplats o väntar på att få flyga hem
    Skön kommentar från Wilma 😂🥰😂
    Kram från oss 🥂🍾🥂

  • Ethel Pettersson säger:
    2020-01-04 | 17:30:43

    Vill önska er Ett Så Bra Nytt År som möjligt 🌺 Så härliga historier du berättar.Tänker på er alla i familjen.Varm kram 🥰

  • Patrik myrbäck säger:
    2020-01-05 | 04:03:07

    ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: