Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

69:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Nu är det tillbaka! Efter välförtjänt semester har bloggen nu vilat upp sig och nu åker vi igen! 

(null)
Rivstartar med ett vintips, en underbar cotes du Rhone! Finns i beställning sortimentet från imorgon! Beställ ni kommer inte bli besvikna! 
Länk lägger här under
Idag är det semmeldagen, första året jag inte får äta någon, förra året så blev det inte en hel men jag fick iallafall smaken. 
(null)
Sjukdomsförloppet har väl blivit sämre sen senaste bloggen, kan inte hålla upp huvudet längre vilket blir väldigt jobbigt, så nu blir det mest sittandes i fåtöljen och Netflix och mycket läkarbesök, sen kommer det folk från hemtjänsten och vårdcentralen 6x om dan! Jobbigt med olika människor som som kommer så jag hoppas att snart jag blir beviljad personlig assistent. 

Fotbollssäsongen har startat med svenska cupen och det känns kul. Ska bli spännade och se vilka som går vidare från gruppspelet. 
Många har hört att sig att dom saknat bloggen och det är kul att höra, kul att folk löser och tycker om den. 
Om det är något ni vill att jag ska ta upp så skriv gärna en kommentar! 
En riktig katastrof har hänt! Jag bytte från comhem till viasat! Och helt plötsligt. HAR JAG INGEN TEXTTV. (null)
Nu blir det Champions leage Napoli Barcelona 
Tips 1-2 

Och till sist dela och ge ❤️ så kommer historian
 

Lennart från Torsåker är byns störste charmör, har alltid haft smak för det motsatta könet.

En ny kvinna som han aldrig sett tidigare dök upp på Tors Loge, han bjöd upp kvinnan, under dansen frågade han vad Kvinnan hade för yrke.

- Jag är sexolog , svarade hon.

...

- Då måste jag fråga dej, är det sant att Italienare är de bästa älskarna?

- Nej då, svarade hon, vi har gjort studier om det, och det är faktiskt araberna som är bäst i sängen.

- Araberna??? Men jag har hört att det är turkarna som har den största utrustningen, sa Lennart.

- Nej då det finns studier på det också, det är faktiskt finnarna som har de längsta sakerna sa kvinnan generat.

- Finnarna????

- Ja, men nu måste jag också vara lite frågvis sa kvinnan nyfiket: Vad heter du som dansar så bra o frågar så mycket?

- Mohammed Mäkkinen.


/Martin Hamrin

KOMMENTARER:

  • Jens säger:
    2020-02-25 | 21:24:05

    Hej Martin
    Jeg følger din blog fra Danmark, hvem tror du vinder allsvenskan i år ?

    Svar: Malmö
    Martin Hamrin

  • Helena säger:
    2020-02-25 | 22:23:47

    Har saknat bloggen och dina sjuka historier ❤️Hoppas du får en bra personlig ass och snart dessutom. Stor kram till dig och Helena. Vi saknar er och vinkvällar och annat tok

  • Wallman säger:
    2020-02-26 | 00:48:44

    Underbart att du är tillbaka fina Martin!!!❤️❤️❤️

  • Patrik Myrbäck säger:
    2020-02-26 | 04:16:05

    ❤️❤️❤️

  • T Blixt säger:
    2020-02-26 | 11:42:16

    Tja killen...av en slump råkade jag se att du bloggar o följer nu min första blogg...tänker på alla roliga minnen på och utanför fotbollen...jag tycker att du är en fantastisk person och har aldrig haft tråkigt i din närhet, även om vi inte setts så ofta sista 20 åren hahahah
    Ha de bäst vännen

  • Tobias Tysk säger:
    2020-02-26 | 21:17:12

    Följer din resa på bloggen via en gemensam vän, Johan😀 Tack för tipset på det goda bubblet du tipsa om👌🏼 Hejjar på dig från Ulricehamn!

  • Tobias Tysk säger:
    2020-02-26 | 21:17:14

    Följer din resa på bloggen via en gemensam vän, Johan😀 Tack för tipset på det goda bubblet du tipsa om👌🏼 Hejjar på dig från Ulricehamn!

  • Mats Garderud säger:
    2020-02-26 | 22:04:37

    Bra historia som vanligt Martin!😊 Tänker på dig och hoppas du får en personlig assistent så snart som möjligt. Kram❤️

  • Ethel Pettersson säger:
    2020-02-26 | 23:06:54

    Glad jag blir du skriver igen 👏Saknat din blogg och roliga historierna som alltid får mig att le.Synd att inte alla bolag har text-TV.Trodde det!Tänker på dig och familjen 🌷💞🤗

  • Janica säger:
    2020-02-27 | 19:06:25

    ❤️❤️❤️

  • Erik Lundvall säger:
    2020-02-28 | 19:03:57

    Kul att du är tillbaka Martin! Skandal att du inte har text-tv (eller gubb-facebook som vissa säger) man blir förbannad 😉
    Ta hand om dig!
    Erik

  • Niklas Viderud säger:
    2020-03-08 | 22:19:45

    Det där med att vara utan Text-tv det skojar man inte bort. Vilken ångest det var att följa en match live via Text-tv... Det var bättre förr!

Kommentera inlägget här: