Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

79:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Fredagkväll och Corona är det enda det talas om! Hoppas alla tar det på allvar, nu har vi snart kommit till toppen här i Stockholm men övriga landet ligger nog 3 veckor efter. 

Nu ett nytt vintips 

(null)


Finns på alla bolag ! Ett fynd, 

Det Blev kallt igen och snö ute imorse! Inte kul men värmen är på väg😀

Annars så har det börjat trilla in lite bättre ansökning om personlig assistent så jag hoppas få klart med det nästa vecka. 

Nu tar vi helg! 

Dela och ❤️ så kommer historien😃


En man och hustru är ute och shoppar i deras lokala ICA-butik. Mannen plockar upp ett flak öl och sätter det i sin vagn.

"Vad tror du att du gör?" frågar hustrun.

"De är rea, bara en hundring för 24 burkar!" svarar han.

"Sätt tillbaka, dem har vi inte råd med" kräver frun, och så fortsätter dom vidare i butiken. Ett par minuter senare plockar frun upp en 200-kronors ansiktskräm och lägger ner den i vagnen.

"Vad tror du att du gör?" frågar mannen.

"Det här är min ansiktskräm, den gör mig vacker", svarar frun.

Hennes man svarar: "Det gör 24 öl också och till halva priset."

KOMMENTARER:

  • Patrik Myrbäck säger:
    2020-04-03 | 21:49:40

    ❤️❤️❤️

  • Kerstin Kiltoft säger:
    2020-04-04 | 10:33:27

    Tack för dina inlägg som jag hittills fått via mitt kusinbarn Niklas M. Du är fantastisk. Jag tror att du håller modet uppe på många som läser din blogg.
    Önskar dig lycka till med ditt nya fordon och din assistent.
    Har också sett din lilla dotter på bild. Ett riktigt charmtroll! Hon är i samma ålder som mitt barnbarn. ❤

  • Mats säger:
    2020-04-04 | 12:38:49

    Skön historia som vanligt Martin! Skönt det kommer in bra ansökningar också. Hoppas det funkar bra med permobilen! Kram❤️🙏

  • [email protected] säger:
    2020-04-22 | 05:52:09

    Humorn sitter

Kommentera inlägget här: