Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

49:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Då var det dax igen och jag har en spännande helg framför mig! 
Idag gjorde jag som många andra! Ramlade på en voi, stod still och helt plötsligt så tappade jag balansen och hade det inte varit för att vänsterarmen gett upp så hade det slutat bra! Men nu fick jag ta emot mig med ansiktet med lite blåklocka och tandont. 
(null)
Jag har alltid haft dröm! Att få åka till Alaska! 
Kanske inte för temperaturen utan för naturen och björnar! 
Återkommer till det!
Sist jag var hos läkaren så frågade jag hur sjukdomen sprider sig? Och svarat var som jag befarade! Arm till arm och sen benen.
Så den dagen höger arm lägger av gör även bloggen det, men hoppas det dröjer!
Men det gör att man måste skynda på med det man vill göra! 
Så Alaska siktas det på slutet november! 
På söndag så blir jag 50 år och ingen stor fest! Den hade vi precis innan jag slutade med att äta o dricka och det var verkligen tur det! 
Men om någon läsare vill skänka en slant till Alaska resan så tar jag gärna emot en swish! 
0709726500
(null)
Favorit i repris! 
Imorgon har Helena styrt upp en överraskning! Ska bli spännande! 

Dela och ge ❤️❤️❤️

Dagen historia 

En man går till doktorn för att söka hjälp för sin värkande armbåge. När han kommer in i undersökningsrummet finner han att doktorn är ute och det i stället står en stor datamaskin mitt i rummet.

Urinprovet, tack, säger datamaskinen. Mannen blir lite förvånad men sätter in sin lilla burk med urinprov i en lucka på maskinens framsida. Luckan stängs och maskinen börjar skramla och skaka.

Efter ungefär en minut kommer det ut en remsa ur datamaskinen. Mannen läser på remsan:

* Tennisarmbåge. Kom tillbaka om en vecka.

Mannen går därifrån, inte helt nöjd och han bestämmer sig för att driva lite med maskinen till nästa gång.

En vecka senare när han skall tillbaka förbereder han en burk med urin från både frun, dottern och sonen. Som kronan på verket drar han en handtralla och lägger lite säd i burken. Han går tillbaka till läkaren och möts av samma maskin igen.

På maskinens uppmaning sätter han in sin lilla burk i luckan och maskinen skramlar igång. Den här gången tar det betydligt längre tid innan remsan kommer ut. Mannen tar upp remsan och läser:

* Din son röker hasch.

* Din dotter är gravid.

* Din fru är otrogen.

Och om inte du slutar runka kommer du aldrig att bli av med tennisarmbågen!


Ha nu en trevlig helg! 
Martin Hamrin

KOMMENTARER:

  • Pernilla från Vivo säger:
    2019-09-27 | 20:36:42

    Dina historier alltså, hahaha!! Har delat detta inlägg på fejan och hoppas att du får in skitmycket pengar ✌🏼! Kram

  • Mats Garderud säger:
    2019-09-27 | 21:07:42

    Haha, sjukt bra historia!
    Jag delar och ska göra allt för att du kommer till Alaska!❤️

  • Helena o Fredde säger:
    2019-09-28 | 06:46:28

    Har också förbannat mig över dessa vois. Trist med skadorna. Klart du ska till Alaska så vi delar och kommer självklart att skänka 🐻 din historia var en av de bästa hittills 😂😂 hoppas Helena hittar på nåt kul med dig. Du får berätta i nästa blogg 🥰
    Må så gott du kan 🎈❤️🎈

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-09-28 | 10:37:42

    ❤️❤️❤️

  • Joanna säger:
    2019-09-28 | 12:20:12

    Klart du ska få uppleva Alaska,
    Grattis i förskott Martin!

  • Janica säger:
    2019-09-30 | 01:10:51

    Grattis på 50 årsdagen!!
    Jag ska bjuda på mat och husrum när ni kommer!

  • Janica säger:
    2019-09-30 | 01:10:52

    Grattis på 50 årsdagen!!
    Jag ska bjuda på mat och husrum när ni kommer!

  • Janica säger:
    2019-09-30 | 01:10:53

    Grattis på 50 årsdagen!!
    Jag ska bjuda på mat och husrum när ni kommer!

    Svar: Tack för det😜längtar otroligt mycket efter att få uppleva Alaska ❤️
    Martin Hamrin

Kommentera inlägget här: