Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

46:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Nu har hösten kommit och det känns härligt! Mysigt att på kvällarna tända lite ljus!
Idag börjar slutspelet i Champions leage och samtidigt elitserien i hockey! Lite märkligt är det! 
(null)
Så jobbigt med smärtan i nacken, det är inte mycket jag kan göra innan smärtan blir för stor! Har fått lite hjälpmedel men det hjälper inte mycket! Det ända som hjälper är rödvin! Men det kan man inte ta jämt😜😜😜
Annars så går dagarna, mkt lugnt men skönt! Men snart kommer dagen när jag kommer behöva hjälp och dit länktar jag inte! Men så är det, 

Dagens historia 

De hade träffats ute på krogen och han hade hängt med henne hem. De hade haft mysigt mellan lakanen hela natten. På morgonen sitter de vid köksbordet och äter. – Vad det Göran du hette?
– Jamen, och du hette Karin.
– Kan jag få gissa vad du jobbar med?
– Det kan du aldrig gissa.
– Jag tror minsann att du är narkosläkare.
– Men… hur tusan kunde du gissa det, säger Göran.
– Jo, för i natt kände jag absolut ingenting….

Nu kämpar vi! 
Dela och ❤️
/Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Mats Garderud säger:
    2019-09-17 | 20:49:28

    Så ledsamt att läsa att du blivit sämre Martin. Jag hoppas du kan glädjas lite över den inspiration du sprider och kärleken som vi många känner för dig under denna kamp!❤️🙏

  • Patrik Jerrestam säger:
    2019-09-17 | 21:13:02

    Jag vet att det inte finns några ord som kan hjälpa dig, och det är för jävligt att du blir sämre, men förhoppningsvis vet du att du sprider massor med glädje och inspiration med din blogg om din kamp mot denna jävla sjukdom. Håll fast vid din humor och släpp den aldrig. Du är en förebild för många! ❤️

  • Rutger säger:
    2019-09-17 | 21:13:03

    Kämpa kompis!!

  • Helena säger:
    2019-09-17 | 21:21:45

    Joho du kan visst ta vinet varje dag....se det som en fest oavsett dag. Kan du lindra smärtan lite med det så do it ❤️🍷❤️Får se om och när vi kan ta den där fikan nån helg
    Kram i massor kämpen 👊🏻👍🏻👊🏻

  • Ulrika säger:
    2019-09-18 | 00:18:15
    Bloggadress: http://https://minitjejens.blogg.se/

    Klart du kan dricka vin om det botar nacken :)

    Jag hade ont i nacken efter en älgkrock och man blir helt slut i hela kroppen av den smärtan så jag förstår dig..

  • Hjelmberg säger:
    2019-09-18 | 06:53:30

    ♥️♥️

  • Jörgen G säger:
    2019-09-18 | 08:35:35

    💪❤❤❤💪

  • Magnus Johansson säger:
    2019-09-18 | 11:01:38

    ❤️❤️❤️

  • FSHD Daniel säger:
    2019-09-18 | 18:41:42
    Bloggadress: http://fshddaniel.blogg.se

    Du sprider verkligen härlig glädje! Fokusera på de roliga sakerna som champions league och röd vin! :D

  • Mikael Olsson säger:
    2019-09-20 | 07:30:30

    Känner inte dig så väl Martin men är uppväxt i Hagalund och känner många av dina vänner från 69:orna i Vasalund, jag spelade själv med 68:orna och sedan i Hagalund under många år. Vill bara säga att jag är grymt imponerad av din positiva attityd, att du delar med dig av din resa och självklart din sjuka humor:-). Jag kommer ha dig som förebild den dagen jag själv drabbas av sjukdom. Kämpa på, du är en förebild för många! Och, rödvin är alltid rätt!!/Mikael

  • Åsa Sterner säger:
    2019-09-22 | 00:24:33

    ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: