Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

43:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Det blev lite rörigt igår fredag! 
Var på kryssning och skulle blogga från båten! Men dålig teckning och mycket rödvin gör att jag gör det nu istället! 
Kryssning med gamla och nya bekantskaper från Solna, hade sjukt kul och saknade sjukt mycket att inte kunna slänga käft! Men men det är något jag har vant mig med. (null)
Ibland så somnar man i solen! Och den här personen måste varit väldigt trött när man inte vaknade av gräsklipparen! Hände i vecka på norra Bantorget.
Sjukt att bloggen efter sommaren hoppade upp på 12:e plats! Vet inte hur det räknas men tror❤️ har något med det att göra så fortsätt! Ska vi jobba oss in på Top 10? (null)
Känns sjukt kul iallafall! 
Dagens historia!
En välklädd man från Stockholm är ute på vischan för att jaga. Han siktar och skjuter en and. Men fågeln faller ner på en bondes mark, och han vägrar släppa ifrån sig fågeln. Eftersom båda vill ha den föreslår bonden en gammal hederlig bonnspark. Jag sparkar dig så hårt jag kan i skrevet, och sedan gör du samma sak mot mig, förklarar han. Den som skriker minst får fågeln.
Stadsmannen går med på detta, så bonden måttar och får in en krossande spark i mannens ädlare delar, och han ramlar i marken. Tjugo minuter senare, när han äntligen lyckas ställa sig upp igen, flämtar han: Min tur.
Näh, säger bonden och vänder sig bort, du kan få behålla anden.

Kanske inte det roligaste men ändå! 
Nu får ni alla ha en bra fortsättning på helgen

/Martin Hamrin

KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2019-09-07 | 21:57:01

    ❤️

  • Madde säger:
    2019-09-07 | 22:47:38

    ❤️

  • Madde säger:
    2019-09-07 | 22:47:40

    ❤️

  • Helena säger:
    2019-09-08 | 00:19:02

    Buhu vilken dålig historia 😂sämsta hittills
    Trist att vi inte fick veta om birkakryssen..well well vissa har det andra inte 🥰😘🥰

  • Ofelia säger:
    2019-09-08 | 00:21:51

    Hej vännen,
    haha gräsmattebilden var ju asrolig!
    Jag förstår att du saknar att slänga skäft, det var/ÄR du bäst på, även om det nu måste vara via tangentbordet.

    Tänker på dig/er så mycket, älskar din fighting spirit, den tar dig så jävla längst!

    PS. En grej att flagga för/lägga in i nästa blogg kanske; är att man kan gilla/hjärta alla dina inlägg på nytt i nya/olika datorer/paddor/mobiler osv.
    Som nu kan jag gilla alla dina inlägg igen i min PC som jag inte varit inne i på en vecka. (Y) Hett tips!

    Kram på dig bästa Martin! <3

  • Malin säger:
    2019-09-08 | 07:26:21

    💓

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-09-08 | 08:09:22

    ❤️❤️❤️

  • Hjelmberg säger:
    2019-09-08 | 08:19:34

    ♥️♥️

  • Mats Garderud säger:
    2019-09-08 | 09:32:25

    Tjena Martin!

    Hoppas kryssningen va bra iaf. Ha en fin dag och fortsätt att inspirera!❤️

    Kram


  • Janica säger:
    2019-09-08 | 10:22:08

    Ska berätta en hemlis: tjejen på gräsmattan är stendöd. Eller aspackad.
    Regnet har börjat här idag - första riktiga regnrusk dag på hela sommaren! Helt otroligt! Vi fick en månad längre än normalt! År 2011 hade vi ingen officiell dag på 21 grader eller varmare. Denna sommaren hade vi 43 dagar i rad med 21 grader eller varmare!!! Över 10 dagar med 27 grader eller varmare! Alaska smälter bort - hjälp!
    Gjorde ugnsbakad hälleflundra till middag idag. Extra gott när man fångat själv!
    Bra att du åker på Birka kryssning och håller igång!!
    Puss o kram hela dan!

  • Jörgen G säger:
    2019-09-08 | 11:58:15

    ❤💕❤

  • Ulrika säger:
    2019-09-08 | 19:12:45
    Bloggadress: http://minitjejens.blogg.se/

    Vilken båt åkte du med? Vi åkte med Silja Galaxy i fredags :)

    Svar: Birka
    Martin Hamrin

  • Kakan säger:
    2019-09-09 | 20:05:17
    Bloggadress: http://makemedcancer.blogg.se

    Härligt med kryssning och rödvin, trots allt!

  • Wifeey säger:
    2019-09-11 | 12:45:58
    Bloggadress: http://wifey.se

    Vilken härlig blogg du har, första gången jag besöker den :D
    Grattis till 12 plats på topplistan

    Kämpa på, du är grym

Kommentera inlägget här: