Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

55 bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Dax för tisdagsbloggen, Champions leage på tv och enormt spännade avslutning på allsvenskan! 
Djurgården har verkligen guld läge! Är säker på att man vinner mot Örebro, men sista matchen borta mot Norrköping kan bli en rysare! 
Aik måste slå Malmö på måndag annars missar man Europa platsen! 
Spännande blir det! 
Kul att spånga fixade kvalet och nästa år spelar i div 3
24 dagar kvar till Alaska , ser verkligen Fram emot det, ska bara lösa att jag kan ta med mig mat in på flyget, jobbigt att inte äta på 20 timmar! 
Tror det ska gå bra härifrån men när vi ska hem? Kan bli svårt! 
(null)
På fredag då ska det komma hem en person som ska ge lite tips på hjälpmedel i hemmet, ska bli intressant att se vad som kan komma till hjälp.

Nu får ni alla ha en bra vecka! Dela och ❤️ 

En bonde på den engelska landsbygden sa sig ha förklaringen till Galna kosjukan. Så BBC beslutar att skicka en kvinnlig reporter för att intervjua honom. Reporten åker ut till farmen som ligger i Stoke upon Trent. När hon kommer fram hittar hon bonden vid kornas inhängnad. 
- Du säger att du vet vad Galna kosjukan kommer från? säger reportern. 
- Tjuren, svarar bonden. 
- Nu förstår jag inte, replikerar reportern. 
- Tjuren betäcker korna 1 gång om året, svarar bonden. 
- Vad har det med Galna kosjukan att göra?
- Vi mjölkar korna 4 gånger om dagen, svarar bonden. 
- Nu förstår jag inte alls vad du menar! säger den kvinnliga reportern. 
- Om jag sög på dina bröst 4 gånger om dagen, men bara satte på dig 1 gång om året skulle inte du också bli tokig då

/Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Johan Sterner säger:
    2019-10-22 | 22:38:24

    Grymt rolig historia! Kul att ses idag!❤️

  • Mats Garderud säger:
    2019-10-23 | 17:57:15

    ❤️❤️❤️

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-10-23 | 19:53:25

    ❤️❤️❤️

  • Rutger säger:
    2019-10-24 | 09:05:14

    Kämpa med maten.. 20 h här inget för dig som är en vinnare.

Kommentera inlägget här: