Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

51:a bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

I fredags blev det ingen blogg pga att jag hade planerat skriva den när jag kom hem från 3 års kalas på restaurang Artä, men det blev lite sent! 
Så nu kommer det en lite längre blogg i stället! 
Nu är resan bokad till Alaska, stort tack igen för alla som Swichat och bidragit! Ni är underbara ❤️
(null)
Ska bli så härligt att få besöka denna plats, ligger en bra bit bort! Vi åker 15/11 och kommer avsluta resan i los angeles 3 dagar innan vi kommer hem! Så från kyla till värme! 
Idag sändes det ett program  på P1 som heter kropp & själ som handlade om als, har ni inget för er så lyssna på det! 
(null)
Dom har enorma älgar där borta som man hoppas få se! Dock på avstånd! 
Nu till lite fotboll, spånga inledde sitt kval genom att ta en 4-0 seger mot laget som kom från div 3 så det var en bra start! Håbo i helgen! Vinst där och div3 är nära! 
Allsvenskan är oerhört spännande! 
Fördel djurgården enligt mig då dom inte möter något av dom övriga inblandade lagen! 
Men vi får se⚽️⚽️⚽️⚽️
På torsdag börjar bak o choklad mässan på Stockholmmässan! En mässa med mycket godsaker! Har ni tid så gå dit i helgen! Själv ska jag dit på torsdag!  Får väl rapportera i fredagen blogg. 
Hörde att dom i Rinkeby i år ska spola isbanorna med mjölk! 
Stod fett halt på paket så dom tog det beslutet!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Jag kämpar på med bara en fungerande arm och upptäcker nya saker som inte funkar! 
När jag är ensam så blir det gympa byxor eftersom det inte går att knäppa knappar! 
Går inte att knyta skor, omöjligt att öppna i stort sätt allt!, då man med ena handen håller i och andra öppnar! Men det är bara se possitivt på det och inte lägga energi på det som är svårt! 
Dela nu och ge ❤️ så kommer historian. 

Lilla Pelle kom in i köket till sin pappa och sa: 

- Vad kallas de när en person ligger över den andra? 

Pappa blev lite generad och sa: 

- Att älska 

- Nej, jag tror inte att det är det 

Då blev pappa ännu mer generad och sa: 

- Att gänga 

- Nej, inte det heller 

Pappa blev helt röd i ansiktet och sa: 

- Knulla för fan! 

Då sa Pelle: 

- Ja nu kom jag på det. Våningssäng!


Ha en bra vecka


Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-10-08 | 20:31:05

    ❤️❤️❤️

  • Rutger säger:
    2019-10-08 | 20:47:45

    ❤️

  • Helena säger:
    2019-10-08 | 21:46:15

    🥰 så glad att resan blir av. Njut o se till att ta mycket kort
    ❤️❤️❤️

  • Mats Garderud säger:
    2019-10-08 | 22:18:15

    Underbart att ni kommer iväg. Sjukt jobbigt med allt som ej funkar för dig men otroligt att läsa hur du kämpar på och aldrig ger upp! Kram❤️🙏

  • Hjelmberg säger:
    2019-10-09 | 06:15:13

    ❤❤

  • Ethel Pettersson säger:
    2019-10-09 | 10:00:06

    Kul att veta du får din önskeresa ✈️ 🎣💑Fick ju Eiviann också.Mårten hjälpte mig swicha för jag har inte den kunskapen ännu.Hälsa Helena.Tänker på er 👩‍🌾

  • Blondinskan säger:
    2019-10-11 | 17:00:39

    Jag ska lyssna, P1👍🏼

Kommentera inlägget här: