Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck ALS 31 bloggen!

Kategori: Allmänt

Tisdag och blogg igen! Härlig helg har man haft men inte härligt väder! Nu får det vara slut! 
Vi tar sommar när maj är över! Håller ni inte med? 
Nu är allt klart med projekten jag pratade om tidigare i bloggen!  (null)
En fd kund till mig och en god vän frågade om han inte fick göra en Als bakelse till ALS dagen och skänka intäckterna till als i mitt namn! Självklart tyckte jag det var ett underbart förslag! 
Och jag fick sätta ihop smakerna! Det tokiga är att i år infaller ALS dagen på midsommarafton! 
Det löste jag genom att inte ta jordgubbar som smak, utan det blev Hallon, vanilj! En sådan underbar kombo! Och för att alla ska kunna äta den så är den gluten och laktosfri! Sen kommer den att finnas till försäljning hela midsommarveckan! 
Beställningar kan göras på 
Så nu är det bara snacka ihop er på jobbet att ni ska ha fika på kontoret den veckan för att fira att midsommar är på fredag!"chefen betalar) 
 Den kommer kosta 60kr st och 40 kroner går till ALS.
Lindeberg bageri ligger i orminge centrum! 
Mer info kommer!
I övrigt kämpar jag på får höra från folk lite här o där att dom är så imponerade av att jag kan vara så possitiv och det har hjälp dom, men som läget är så har jag bara 2 alternativ! Hålla humöret uppe eller lägga mig ner och tycka att allt är skit! Och vad är det för liv? Så länge jag klarar mig själv så måste jag leva livet! Visst har jag stunder när jag sitter och gråter men det händer när jag är ensam och jag vet inte när det kommerutan det bara händer!

Dagens historia!  (null)

Nu ser vi fram emot euroleage finalen i morgon! Hur går det? Jag tror på 1-1 förlängning och straffar. 
Glöm inte Dela och ge ❤️
Ha nu en härlig vecka 

/Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Helena säger:
    2019-05-28 | 19:01:30

    Åhhhh vilken underbar människa du är Martin...bakelsen kommer jag vilja beställa till midsommar då vi kommer att vara på Lisö och fira med goda vänner. Fantastiskt att så mkt kommer gå till ALS 🌸❤️🌸

  • Jerry säger:
    2019-05-28 | 19:12:01

    👍 💪 💪 💪 💕

  • Janica säger:
    2019-05-28 | 19:23:26

    Jag ska dela bloggen så att mina Stockholmsvänner köper bakelsen! Den ser god ut!
    Historien var bra!
    Vädret här är si och så. Skaplig dag igår men mycket regn dagen innan. Hoppas på lite värme snart.
    Igår tog vi hem Steves gamla Rabbit, Golf GTI, år 1983 (! Jo, Steve köpte den ny i High School) från stugan så att Adam får köra den över sommaren. Men det var tur att jag körde efter i vår Chevy pick up. Bilen la av uppe ibland bergen (ingen mobiltäckning) så nu är jag expert på att bogsera! 1.5 timme! 90 km/tim! Det var mindre farligt att hålla takten med dom omkring än att ligga och småkrypa, eller hur? Ja, nu står den i garaget utan elektricitet. Nån kortslutning. Vi har lagt MILJONER (nja, kanske inte riktigt) på den bilen. Den fick ny motor för några år sen.
    Du ska få se den när du kommer!!!! Kram!

    Svar: Helena visade mig Älg filmen! Vad ska man säga! Klart man ska skydda sina barn! 😜😜😜
    Martin Hamrin

  • Mats Garderud säger:
    2019-05-28 | 23:50:52

    Bra idé med bakelsen Martin!🔝👍 Är i Lissabon, kanonstad och vädret är toppen!😎☀️. Ta hand om dig, kram🙏❤️

    /Mats

  • Mats Garderud säger:
    2019-05-28 | 23:50:54

    Bra idé med bakelsen Martin!🔝👍 Är i Lissabon, kanonstad och vädret är toppen!😎☀️. Ta hand om dig, kram🙏❤️

    /Mats

  • Hanna Karlsson säger:
    2019-05-29 | 08:44:44
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

    Men vilken bra idé med bakelsen. Den skulle jag gärna ta ett bett av. Låter riktigt gott med kombon hallon och vanilj. Bra att den är både laktos och glutenfri. Rolig historia bjuder du på med!

Kommentera inlägget här: