Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck ALS 29:e bloggen!

Kategori: Allmänt

Ja då var det tisdag och i denna blogg kommer jag hoppa över hur jag har det med vänster handen! 
För denna vecka är det elitloppsveckan och då ska det vara endast possitivt!😄😄😄
(null)
Jag har sagt det tidigare i bloggen! Har ni inte varit på plats på elitloppet så är det dax! 
Från och med imorgon onsdag kommer man vakna med ett leende, travronden kommer ut ons,tors,fredag! Helt underbart! 
I lördags var jag på Vallentuna IP 
Fredrik Giesecke som är tränare för Västerås ik kom och hämtade mig och jag fick vara med laget i omklädningsrummet och satt även på bänken under matchen! Så härligt att vara med! Skönt surr i omklädningsrummet precis som det ska vara och en härlig dag! Tack Fredrik!  (null)

(null)

 Som ni ser hade dom även tryckt upp en matchtröja!
Nu är det full laddning inför helgen! 
Ska lusläsa program och kolla lopparkivet 
Årets bästa helg är på g! 
Dagens historia snor jag från min bror! 
Det var en amerikan, ryss och en turk som satt och snackade över en öl! 
Då säger ryssen vi var först på vi var först i rymden 
Amerikanen kontrar och säger vi var först på månen ! 
Turk sitter tyst men tillslut säger han vi kommer snart vara först på solen!
Ryssen och amerikanen skrattar åt honom och säger då kommer ni brinna upp! 
Brosan vi åker dit på kvällen! 
Ha nu en bra vecka för det ska jag ha! Och den andas trav! 
Ps jag såg idag på efter 10 med Malou som handlade om systrarna eldebrinks mamma som åkte till Schweiz och en självmordsklinik! 
Hon hade levt med Als i ganska många år och tog det beslutet! Jag grät mig igenom programmet för man kände igen sig i mycket! Se det på tv play om ni vill! 

Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Bengtsson säger:
    2019-05-21 | 21:23:26

    Kul och se dig igår Hamrin! Världens bökigaste ställe att surra på bara. Hoppas på alla rätt på V86 i morgon!

  • Helena o Fredde säger:
    2019-05-21 | 22:08:57

    Smart turk där 🙃
    Missade tyvärr Malous program och missar även elitloppet 🥺 hoppas du får en kanonhelg med vänner och finaste frugan
    Kram i massor o glöm inte att människor är vänliga 🥰

  • Jörgen G säger:
    2019-05-21 | 22:33:11

    Du har sån skön humor gubben 😂😂
    Åh nu väntar vi på Elitloppet gå
    Må så gott gubben och fortsätt kämpa ❤❤❤

  • Hjelmberg säger:
    2019-05-22 | 03:37:46

    ♥️♥️♥️

  • Jane säger:
    2019-05-22 | 05:17:17

    Elitloppet en gång om året🤗🥰

  • Susanne Holmgren säger:
    2019-05-22 | 06:44:39

    ❤️

  • Susanne Holmgren säger:
    2019-05-22 | 06:44:39

    ❤️

  • Janica säger:
    2019-05-22 | 10:17:18

    ❤️❤️❤️

  • Joakim säger:
    2019-05-22 | 22:01:09
    Bloggadress: http://joakimramqvisthallin.blogg.se

    👍 💘👌

  • Simon säger:
    2019-05-24 | 21:44:48

    Fredrik Giesecke var lagkamrat i Huvudsta IS P67 1974-1978 typ. Sen drog han till Västerås. Martin dök upp som gänglig spenslig 69:a i Vasalund när vi slog ihop P67/68/69. Man såg direkt, ge karln några kilo till och han åker åttor runt oss äldre, mkt riktigt. 20 år senare i Spånga ISnär jag tränar P96 dyker Jesper Hamrin upp, Martins son. Killen är ett komplett geni med många sidor. Gör 6 mål i en match för att nästa som avkrävd målis klappa hundar bakom målet under brinnande match. Som Martin är han tror jag, ett hjärta, humor och hjärna av guld. Som Solna tattare så hyllar jag Martin och Jesper med en hymn som var stor i Solna 1984, på Edelweiss, Jensens Hörna...live at redrock
    https://www.youtube.com/watch?v=EM4vblG6BVQ

Kommentera inlägget här: