Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck ALS 28:e bloggen

Kategori: Allmänt

Då blev det fredagkväll igen! 
Oj vad veckan fick fort! Och skönt är det för nästa vecka börjar elitloppsveckan! 
Som det ser ut ska det bli skitväder men det hinner säkert att ändras! Man är förvånad att metrologer är dom ända som bara kan snacka skit och ändå får dom behålla jobbet😎
Idag var man och hälsade på kontoret! Det var roligt att träffa lite folk! Imorgon ska jag åka med en gammal lagkamrat som är tränare och kolla på en match i div 3, alltid kul när gamla kompisar hör av sig, ska bli sjukt kul! 
(null)
Hundar är fantastiska och vilket liv dom har! Tänk om alla människor kunde lära sig från hundarna! Ett så mycket bättre liv vi skulle haft. 
I morgon är det prins Daniels lopp på V75 och vinnaren får en plats i elitloppet! 
Ska bli spännande! Och på onsdag är det dubbeljackpott på v86 och jag rekommenderar att köpa en andel så snart ni kan för det kommer ta slut! 
Vänsterhanden blir sämre och sämre men jag försöker att skita i det och kämpa på! 
Nu blir det inte en historia utan en förklaring! 
Men först dela och ge ❤️

(null)
Nu får ni ha en grym helg

Martin Hamrin

KOMMENTARER:

  • Ingela säger:
    2019-05-17 | 23:16:51
    Bloggadress: http://www.bubbella.blogg.se

    Haha det är frågan det... ;-)

    ÅHHHH vilka super bra saker att lära sig av hunden :-)
    Jag läste någonstans att man skulle stänga in sin hund oh sin sambo i bagaget på bilen.
    Den som blev gladast över att se dig efter två timmar när du öppnar igen var den du skulle ta med dig hem :-D

    Tur jag varken har sambo eller hund så jag slipper fundera.

    Lycka till med tippandet
    Håller tummarna tt armens nedveckling stannar upp och att höger absolut INTE drabbas!

    Mina kollegor bara skrattar när jag säger att du sprutar whisky och rödvin i peg-en. (fast de tycker det är hemskt tragiskt självklart)
    Några frågar om du inte kan känna smaken i munnen om du tar några droppar i munnen så du iaf får känna smaken även om du inte kan dricka berusningen den vägen för det vore ju gott med lite smaka oxå.

    Som jag gjorde när jag skulle bli smärt och smidig... tuggade och spottade ut... mums m choklad...

    Ha en bra helg <3

  • Peter säger:
    2019-05-18 | 07:48:15

    Alltid lika skoj att läsa dina historier!
    Bamse kramar till dej o ha så trevligt på fotbollen.

  • Mats Garderud säger:
    2019-05-18 | 15:39:25

    Håller med gällande hunden, klockrent!👍
    Jobbigt med vänsterhanden, hoppas försämringen bromsar in.

    All kärlek och värme till dig Martin, jag tar rygg inför Elitloppet om det finns andelar kvar!

    Kram❤️💪

  • Lasse Wahlund säger:
    2019-05-19 | 07:28:21

    Så kul att se dej på Spångadagen nere på IP, där du tillbringat så så många träningar och matcher.

  • Joakim säger:
    2019-05-22 | 22:02:41
    Bloggadress: http://joakimramqvisthallin.blogg.se

    👍 💘👌

  • Krillano säger:
    2019-05-26 | 20:31:19

    ❤️❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: