Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck ALS 15:e bloggen

Kategori: Allmänt

(null)

Fredag kväll och en sen blogg! Men jag har haft en sjuk huvudvärk i eftermiddag och ikväll men nu tar jag tag i bloggen för sen sova! 
Läkaren sa att man kan få huvudvärk av ryggmärgsprovet och det har jag haft varjedag sedan i tisdags lite till och från men idag var det värst! Kunde inte stå upp utan var tvungen att lägga mig ner! 
Jag som aldrig tidigare haft ont i huvudet förstår genast folk som gnäller över det!😡
Imorgon lördag blir det Solvalla med V75 finaler! Och samtidigt 2 månader kvar till Elitloppet, helt klart en av årets höjdpunkter och ni som inte varit där se till att åka dit sista söndagen i maj.

Sen på söndag är det allsvensk premiär på schemat!
Ska bli kul att det äntligen sätter igång och allsvenska känns oviss i år! Självklart så hoppas jag på att Aik försvarar guldet men det kan bli svårt i år!
Malmö har bästa truppen, Norrköping spelar kul fotboll och blir säkert bättre i år med spännade nyförvärv
Häcken har Paulino och en enorm offensiv så om dom får ordning på försvaret så blir dom att räkna med! Hammarby har skaffat mycket kvalitet i nyförvärven, på Tele2arena blir dom svårslagna.
Djurgården med nya tränare kan bli ett otropstecken! Sen är väl varningen Kalmar och örebra! 
Ja vi får se hur det går! 

Nu till fredagshistorien

En Blondin och en advokat har platserna intill varandra under en flygning från Stockholm till London.

Advokaten frågar om hon har lust med en rolig lek. Blondinen, som är trött och vill försöka slumra till, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att blunda till lite.

Men advokaten tar ingen notis om detta utan fortsätter med att förklara att det är en väldigt enkel och rolig lek.

Han förklarar:
"Jag ställer en fråga och om du inte kan svaret ger du mig 50 kronor och vise versa."

Blondinen avböjer igen och försöker på nytt få lite sömn.

Advokaten, som absolut inte vill ge sig, säger:
"Okej, om du inte kan svaret ger du mig 50 kronor, och om inte jag kan svaret, så ger jag dig 5000 kronor."

Nu har advokaten lyckats fånga hennes uppmärksamhet, och då hon förstår att han inte tänker ge sig går hon med på att vara med i leken.

Advokaten ställer den första frågan:
"Hur långt är det mellan Jorden och Månen?"

Utan att säga ett ord tar blondinen fram sin portmonnä och tar fram en 50-lapp som hon ger till advokaten.
"Okej, säger advokaten, din tur."
"Vad är det som går uppför kullen med tre ben och kommer ned med fyra ben?"

Förbryllad tar advokaten fram sin bärbara dator och söker i alla sina databaser, inget resultat. Han kopplar in modemet till sin mobil och söker på internet, inget svar. Frustrerad sänder han mejl till kollegor och vänner, utan resultat. Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kronor.
"Tack så mycket, säger blondinen och vänder sig om för att få lite till sömn."

Advokaten ruskar blondinen och frågar:
"Nå, vad är svaret?"
Utan ett ord tar blondinen fram en 50-lapp, ger den till advokaten och somnar om.


Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas huvudvärken är borta imorgon 

Ta hand om er och glöm inte att ge❤️ och dela dela dela 

Martin Hamrin 


KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2019-03-29 | 22:57:33
    Bloggadress: http://livetmedals.blogg.se

    ❤️

  • Helena säger:
    2019-03-29 | 23:05:26

    Hoppas värken går bort....sov gott o krama frugan 🥰

  • Rutger säger:
    2019-03-30 | 00:44:29

    ❤️❤️

  • Anonym säger:
    2019-03-30 | 06:21:35

    ❤❤

  • Myran säger:
    2019-03-30 | 06:56:39

    ❤️

  • Steph säger:
    2019-03-30 | 07:15:01

    ❤️❤️❤️

  • Åsa Sterner säger:
    2019-03-30 | 07:32:16

    ❤️❤️❤️ Stor kram till dig och familjen

  • Mats Garderud säger:
    2019-03-30 | 09:26:30

    ❤️

  • Mats Garderud säger:
    2019-03-30 | 09:26:30

    ❤️

  • Ingela säger:
    2019-03-30 | 09:46:15
    Bloggadress: http://www.bubbella.blogg.se

    Hej
    Hoppas huvudvärken är bättre och att du orkar med travet idag.

    Jag skrev en kommentar om behandling av din huvudvärk.
    Verkar som om den inte publicerades.

    Postspinal huvudvärk

    Krossa 4 st 100 mg koffeintabletter och ge i peg-en kan upprepas efter 4 timmar.
    Mycket vätska är oxå bra.

    Hjälper det inte hör av dig till sjukvården du kan ev få en bloodpatch.

    Se länk från västra Götaland som beskriver (till läkare) jätte bra denna huvudvärk

    https://alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/9460/Postspinal%20huvudv%C3%A4rk,%20S%C3%84S.pdf?a=false&guest=true

    Kan tro att även 1177 gör det.

    Lycka till 💚

    Svar: Hej! Stort tack för tipset med koffein tabletter! Gick bort efter en dag!
    Martin Hamrin

  • Helena säger:
    2019-03-31 | 00:54:00

    💖💖💖💖

Kommentera inlägget här: