Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck Als 14:e bloggen

Kategori: Allmänt

Fotbolls paus nu och som lovat en tisdagsblogg!
(null)
Kom igen nu Sverige! Vill ha en härlig sommar 2020!
Var idag på Huddinge ks för möte med läkaren och fick lämna ryggmärgs vätska! Inget kul men jag måste säga att läkaren är grym eller så har jag en enorm smärttröskel för det gick som smort! 
Fick även höra att det kinesiska läkemedlet radicut har blivit godkänt i EU och nu är det bara en prisförhandling mellan kina och Sverige som kommer göra om jag får en ny bromsmedicin som gör att jag får några år till att leva! Hoppas dom kommer i mål med ett pris som är okey för att ge liv till oss drabbade!  (null)
Tyvärr så åkte Aik ut mot Leksand men det var inget snack! Nya tag med troligen ett helt nytt lag! 
Nu får fotbollen ta över! 
Lite orolig  är jag efter försäsongen men när det gäller så kanske hoppet kommer tillbaka!
Första matchen mot ekonomiskt dopade Östersund  Ingen lätt premiär motståndare! 

Dagens historia!
Jonas var sjukt grinig på jobbet en dag, klagade på allt, pappret slut i kopiatorn, toan skitig datorn var trög! Kaffet smakade skit! Han gnällde på sina kollegor! Allt var dåligt och chefen hörde hans gnäll och gick och bad honom komma in på hans kontor. Jonas gick dig och sa surt vad vill du!!! 
Jo jag har hört dig gnälla klart nu! 
Ta eftermiddagen ledig! Åk hem och sätt på frugan och kom tillbaka imorgon så hoppas vi att allt är bättre för så här kan vi inte ha det! 
Jonas gjorde som chefen sa! 
Nösta dag så var han glad och mycket mer possitiv som han alltid varit tidigare! När chefen hörde hans positiva vibbar kallade han in han på kontoret igen! 
Chefen sa så här vill jag ha dig jämt! Ditt härliga humör smittar av sig! 
Gick det bra igår? 
Jonas log stort! 
Ja jag gjorde precis som du sa åkte och satte på frugan och vi älskade hela eftermiddagen! Det var så härligt och bra! Jag tackar dig för ditt förslag! Det gjorde min dag! 
Och vilket fantastiskt hus du har! 😂😂😂😂

Nu får Sverige vända i andra alvek eller åtminstånde kryssa! 

Glöm inte ge ❤️ och dela så vi tar några hopp på listan

Kärlek till er alla

Martin Hamrin


KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2019-03-26 | 22:07:01

    Bromsmedicinen borde vara gratis. ❤️

  • Myran säger:
    2019-03-27 | 04:41:05

    ❤️

  • Mats G säger:
    2019-03-27 | 10:00:36

    Haha, bra historia!😂
    Självklart borde bromsmedicinen vara gratis. Kram❤️

  • Åsa säger:
    2019-03-27 | 11:05:50

    Tycker de e konstigt att dom måste förhandla om priset. De e bara att ge till er som behöver det, ni har ändå frikort på sjukvård o medicier!

    <3

  • Fredrik Nilsson säger:
    2019-03-27 | 11:20:15

    ❤️❤️❤️

  • Anonym säger:
    2019-03-27 | 20:40:10

  • Pernilla säger:
    2019-03-27 | 21:19:26

    Alltså Martin, dina historier 😂😂😂

  • Ethel säger:
    2019-03-28 | 01:26:13

    När jag fick reda på att mitt dropp godkändes i EU i oktober så fick Sverige ta in det.Fick det sen injicerat i februari efter lite tjat,för det var ju så dyrt.Lycka till👍🤗💟

  • nira shalom säger:
    2019-05-03 | 23:43:14

    Jag vill dela mitt underbara vittnesbörd om hur jag kom tillbaka till min man i mitt liv tillbaka, jag vill berätta för folket i världen det finns en riktig stavningskaster online och är kraftfull och äkta, hans namn är Baba Wale Wiseman, han hjälpte jag nyligen att återförena mitt förhållande med min man som dumpade mig, när jag kontaktade Wiseman kastade han en kärleksspell för mig och min man som sa att han inte har något att göra med mig, ringde mig igen och började be mig. För alla som läser den här artikeln och behöver hjälp kan Wiseman också erbjuda alla typer av hjälp som återförening av äktenskap och förhållande, botning av alla typer av sjukdomar, rättsfall, graviditetsspell, vi är nu väldigt nöjda med oss ​​själva. Wiseman får honom att inse hur mycket vi älskar och behöver varandra. Den här mannen är för riktig och bra. Han kan också hjälpa dig att fixa ditt trasiga förhållande. Jag hade min man tillbaka! Det var som ett mirakel! Ingen äktenskapsrådgivning och vi gör det väldigt bra i vårt kärleksliv. Kontakta den här stora mannen om du har något problem med en bestående lösning
    via e-post: [email protected]
    WhatsApp: +2348129806153

Kommentera inlägget här: