Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

3:e bloggen

Kategori: Allmänt

Då var det fredag och klockan har blivit Sen eftermiddag, skriver bloggen när jag äter lunch! 
Inget smaskigt utan en påse med näring som tar 1,5 timmar att få isig genom pegen på magen! 
Fick glädjande besked i veckan om att jag ska få byta ut pegen på onsdag, till en som inte ska läcka! 
Har hänt flera gånger när jag varit ute och det har runnit ut ! Luktar skit och kläderna blir blöta och det är inte skönt! 

Då var veckan snart slut och alla får ta helg! Men inte jag! Jag har helg varje dag vilket är skit, saknar att jobba och träffa människor! 

Vilken vecka det varit ! Vänliga veckan och allla hjärtans dag på samma gång! Brukar det vara så eller är det en slump? För mig så är det konstigt att vänliga veckan finns, ska man inte vara vänlig varje vecka? Och alla hjärtans dag är typiskt amerikanskt påfund! 
Man ska ta hand om kärleken oftare än en dag om året! 
(null)
I dag fick jag besök av min favorit! Och hon lånade mina läsglasögon! 
Jag blir så glad när Wilma❤️kommer och hälsar på! Hon ger mig så mycket energi men saknar så att inte kunna prata med henne!
Jag har börjar bli lite orolig då min vänster arm känns svagare, hoppas bara den är en formsvacka!
Vi fortsätter på tomat och äppelhistorien!

Två citroner satt på en gren! En ramlade av då sa den som hängde kvar! ...........blev du sur! 

I morgon lördag börjar fotbollssäsongen med svenska cupen!  Så då är våren pågång(hoppas vi)

Dagens tips!
Istället för sås till maten gör ett gott smör! 
Smör, olivolja, chili,vitlök ,citronzest salt o peppar! 
Super gott !
(Aldrig fel med en god sås heller )

Ha en underbar helg


KOMMENTARER:

  • Catarina Geo säger:
    2019-02-15 | 16:46:02

    Go fredag goa Martin!!!
    Aporopå vänliga veckan! Visste du att det var en trafikräknare som införde veckan i fråga!? Året var 1946 och han tyckte att alldeles för många såg sura ut i trafiken! Ledorden var vänlighet i trafiken, på jobbet och med familjen om jag minns det hela rätt! Du har helt rätt i att man alltid ska vara vänlig men folk i allmänhet behöver en väckarklocka då och då för att tänka lite extra på det och då kommer ju den här veckan väl till pass! Eller vad säger du?!😍❤ En massa vänliga kramar sänder jag dig och familjen!!! Längtar efter er!!!😍

  • Anonym säger:
    2019-02-15 | 17:27:27

    Tack för dina tankar och din sjuka humor!😂
    Stor kram och håller tummarna för att det är en tillfällig formsvacka.
    Kram❤️

  • Mats Harderud säger:
    2019-02-15 | 17:28:20

    Va jag som skrev och vill inte vara anonym!👍

  • George Jallow säger:
    2019-02-15 | 20:53:07

    Du är stark Martin som kämpar på alltid med glimten i ögat. ta hand om dig och familjen!!

  • George Jallow säger:
    2019-02-15 | 20:55:31

    Du är stark Martin som kämpar på, alltid med glimten ögat ta hand om dig och familjen.

  • Helena säger:
    2019-02-15 | 21:13:58

    Kommer på mig själv hur jag sitter o väntar o kollar efter din blogg som aaaldrig följt nåt sånt. Att Wilma livar upp är inte svårt att förstå med dessa gener 🥰 skålar för Helena och dig just nu då jag ser er som ett praktexemplar för hur jag vill och kommer leva med Fredrik, vi har kul tillsammans och det är viktigt i en relation. Respekt och skål 🍷

  • Anna W säger:
    2019-02-15 | 21:29:57
    Bloggadress: http://livetmedals.blogg.se

    Du ger så mycket leende å jag hoppas du ser hur jag sitter här i soffan å ler..
    Du e så grym...
    Kramar om massor

  • Janica säger:
    2019-02-16 | 08:14:39

    Härligt att läsa din blogg igen! En läckande peg låter skitkasst. Det är klart att den nya kommer bli bra! Hälsningar från Seattle (snabbvisit till svärföräldrarna) från din kanske enda Alaskian förföljare (på bloggen). Kram också!

  • Janica säger:
    2019-02-16 | 08:14:39

    Härligt att läsa din blogg igen! En läckande peg låter skitkasst. Det är klart att den nya kommer bli bra! Hälsningar från Seattle (snabbvisit till svärföräldrarna) från din kanske enda Alaskian förföljare (på bloggen). Kram också!

  • Micke Larsson säger:
    2019-02-16 | 10:36:44

    Hej Martin! Bra initiativ med blogg så vi kan läsa dina tankar . Ha en bra helg! Ska bjuda på en lite ordvits till dig också:

    Vad säger de ryska glädjeflickorna till sina kunder?

  • Micke Larsson säger:
    2019-02-16 | 10:37:51

    När de ska till säger de - Put in. ;)

  • Lasse och Agneta säger:
    2019-02-17 | 13:47:45

    Finaste killen Martin...vår hjälte...Vi hänger med i bloggen och ses på Solvalla i maj! Kramar/Lasse o Agneta k

    Svar: Jag längtar till sista helgen i maj!
    Martin Hamrin

Kommentera inlägget här: