Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck als 23 bloggen

Kategori: Allmänt

Då var det dax igen! Ny blogg.
Det var ett år sen vi hade vår 100 års fest ! En fest för våra underbara vänner som verkligen satt ett minne till deltagarna på festen och det var vår mening! En fest att minnas! 
Jag är otroligt glad att vi flyttade festen för att den dagen kunde jag äta och även prata! Vi fick en fest som hade både gråt och en hel del humor! 
Den maten som alla fick avnjuta var i total världsklass! Jag blev sjukt överaskad!
Jag hade frågar Filip Fasten om han ville göra middagen! Och han sa javisst men du får inte bestämma ett skit! Helt okey för mig!
Men sen när jag och Helena kom till festen och fick se vilka som hade ställt upp för oss! Wow 
Så stolt och rörd! (null)

Tack till 
Filip Fasten (le chef) Agrikultur
Karl Ljung (bästa risotto ) la ventura 
Nils molinder (vilken jävla fisk) Melander fisk 
Joel Åhlin (vilka jävla smakbitar) bar agrikultur 
Viktor westerlind( en anklever i världsklass) Franzén 
Gunnar Erickson (en varmrätt som var magisk)gyllene salen 
Daniel Lindeberg (magiska desserter ) Lindeberg bageri &konditori 
Daniel Roos (magiska desserter )k-märkt 
Jag säger bara wow! Mat i världsklass 
Sen hade vi äran att ha uppträdande i världsklass 
Sussie tapper! Sussie päivärinta! Gladys del pilar 
DJ var kungen DJ Raz! 
Och som undergållimg stod alla deltagar för med hjälp av kungen Walter kurtson! 
men som sagt det var ett år sen! 
Nu i realtid så kämpar jag varje dag!
Känner att det är en sjukdom som är katastrof, jag ser allt possitivt men det är svårt men jag måste få göra det för att kunna gå vidare! 
Och alla era positiva kommentarer gör mig starkare! 
Jag kämpar hela vägen! 
Nu har även våren kommit med brasa och sång ikväll! 
Själv sitter jag hemma och kollar på Tottenham -Ajax och som Tottenham supporter så hoppas man på 2-0 men Ajax har imponerat! Så det blir tufft! 
Idag blir det ingen historia utan 2 st funderingar som följt med mig genom åren! 

Varför får inte jag dricka gin när Jesus super star? 

Varför får imte min katta ligga när sin katalog ?

Ha nu en bra första maj! 

Dela och ge ❤️

Älskar er alla!

Martin Hamri


KOMMENTARER:

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-04-30 | 20:43:09

    Håller med om er fest för 1 år sedan, det var verkligen underbar mat och fantastiskt uppträdande.
    Det var en fest med med mycket skratt och mycket gråt, det var helt enkelt en magiskt fest och som man aldrig glömmer, så mycket kärlek har det aldrig funnits på någon fest som man tidigare varit på❤️❤️❤️
    Vi är båda Tottenham supportrar Martin, så nu får vi jobba in dom till finalen⚽️
    Du är så grym Martin med din humor och kämpaglöd, precis som du var på fotbollsplan, så jävla orättvist att du fått denna sjukdom.⚽️❤️

  • Rolf säger:
    2019-04-30 | 20:53:46

    Imponerad av din oerhörda styrka och fantastiskt positiva inställning till livet trots din sjukdom. Trevlig Valborg

  • Camilla säger:
    2019-04-30 | 21:12:20

    ❤️❤️❤️ Love you

  • Jerry säger:
    2019-04-30 | 21:29:07

    Grym fest och underbar mat,
    Tyvärr ser det ut som Tottenham inte är lika stark 💪 som bloggaren själv 💕

  • Åsa säger:
    2019-04-30 | 22:04:23

    ❤️

  • Mats Garderud säger:
    2019-04-30 | 22:26:06

    Jag följer dig med både glädje och sorg över det du drabbats av Martin. Ta hand om dig och din härliga familj!❤️🙏

  • Sofia säger:
    2019-04-30 | 22:30:28

    Du är så stark ❤️

  • Ethel Pettersson säger:
    2019-04-30 | 23:29:44

    Du ska veta hur mycket jag gillar läsa din blogg.Beundrar din positiva inställning du delar med dig.Vilken kämparglöd ni har i familjen.Bamsekram till er alla 💞👍🤗Älskar er 😉

  • Stephanie Worsöe säger:
    2019-05-01 | 00:30:38

    Allra käraste Martin! Vilken fest, fina minnen & många överraskningar. Massor m kärlek till dig & ditt team❤️

  • Janica säger:
    2019-05-01 | 00:52:29

    Jag missade festen?! Och jag som gillar fester och älskar mat! Det låter som den var i världsklass, indeed.
    Ja, du har fått en riktigt dålig sjukdom och det faktum att du orkar blogga och vara positiv är beundransvärt! Men du väljer att LEVA varje dag och stå på så du kryddar verkligen ditt eget liv med din humor och oupphörliga intresse för fotboll, vänner, och mat. Även om tårarna kommer. Men du har massor av vänner och ett rikare liv än många andra och jag märker att det är det du väljer att se. Det är toppen!! Imponerande! Inspirerande! Kramar från London (jag är nästan i Sverige...)

  • Maria, Daniels mamma säger:
    2019-05-01 | 08:02:10

    Fina Martin, det är snart ett år sedan jag fick äran att ha dig och Johan till bordet på Daniels fest. Så imponerad av dig och din kämparglöd.

  • Anneli säger:
    2019-05-02 | 22:32:45

    Följer din blogg och måste bara få säga att jag är väldigt imponerad över din styrka! När förlorade du talet och har du någon form av hjälpmedel som gör att du kan kommunicera? Jag önskar dig och familjen en fortsatt fin vår och sommar! Kram till dig och din familj!

  • Ronny Latva säger:
    2019-05-05 | 14:19:46

    ❤️❤️❤️

  • Patrik Dolk säger:
    2019-05-05 | 21:27:55

    ❤️❤️❤️❤️

  • Patrik Dolk säger:
    2019-05-05 | 21:27:59

    ❤️❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: