Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck als 18;e bloggen

Kategori: Allmänt

Då blev det tisdag och dax för en ny blogg! 
Igår vad jag på en träff med andra drabbade av als, och det är så kul att vara där och höra hur alla försöker göra det bästa i livet! Vi har det inte lätt så man blir glad och höra att man försöker hålla humöret uppe! 
Vi var ca 10 personer där och alla har olika symtom och alla har haft Als olika lång tid, men likförbannat ser alla det lilla positiva som finns och det gör allt lättare.
Tyvärr så känner jag hur min vänster hand blir svagare o svagare. 
Men hoppas att det tar tid innan den inte går att använda! (Tur iallafall att man är högerhänt)
(null)
I lördags fick Wilma prova ny Bamse glassen från GB den fick topp betyg!🍦🍦🍦🍦🍦
Idag var jag på Huddinge och gjorde magnet röntgen på lungorna, får feber till och från och dom hittar inget fel på alla prover jag lämnat så nu ska dom kolla om det finns något skit i lungorna! 
Fick många frågor om receptet till smörgåstårtan!
Jag ska inte ta med mig receptet i graven så jag kommer att lägga ut det här men inte idag! Så vill ni ha det så är ni tvungna att läsa vidare👍
Klart oroande att aik inte har spräckt nollan efter 2 spelade matcher! 
Och man kan inte säga att dom har haft många chanser! 
Men hemma mot Sirius på söndag (serieledarna) så måste det bli 3 poäng! Troligen 1-0 och det på straff eller frispark.

Ikväll så slår Tottenham man city på son nya hemma plan! 
Jag kämpar vidare och nu kommer dagens historia

Det var två turkar som skulle sätta sig på sergelstorg och tigga pengar. När dagen var slut så träffades dom för att se hur mycket dom fått ihop. Den förste hade fått ihop ca 400kr, den andra frågade vad han hade skrivit på sin skylt.
- Jag har 2sjuka barn hemma, skänk pengar till dom.
sen frågade den förste hur mycket den andra hade fått ihop. Han hade fått ca 43000.
- Vafan skrev du på din skylt?!?! frågade den första
- Skänk pengar, jag behöver pengarså jag kan köpa mig en flygbiljett hem till turkiet!


Ha en fortsatt bra vecka så är jag tillbaka på fredag 
Glöm inte ❤️ och dela dela dela 

Martin Hamrin

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2019-04-09 | 18:42:35

    Ser fram emot smörgåstårtereceptet 👍🏼. Smart med en cliffhanger 👌🏼. Fantastisk du är som kan se det positiva i det lilla. Och världens sötaste barnbarn har du ❤️. Kram från Annika

  • Helena säger:
    2019-04-09 | 19:20:32

    Hahaha😂 du o dina historier. Tur du är högerhänt som sagt. Önskar vi kan få till en liten träff för jag saknar er 😔
    Nä nu väntar jag tills fredag o nästa skrattanfall. Kram till dig o Helena från Freddan o mig ❤️
    🎊🥂🍾🥂🎊

  • lars-goran.Karlsson säger:
    2019-04-09 | 20:40:25
    Bloggadress: http://celebrityfake.blogg.se

    Hej på dig själv vad du vill ha en trevlig kille

  • Anonym säger:
    2019-04-09 | 20:41:29

    Hej på dig själv vad du vill ha en trevlig kille

  • Mats Garderud säger:
    2019-04-09 | 21:33:46

    Haha, dina historier är i klass med Glenn Hyséns😂

    Ta hand om dig, kram❤️

  • Sofia säger:
    2019-04-09 | 21:46:51

    ❤️

  • Sofia säger:
    2019-04-09 | 21:46:53

    ❤️

  • Micke säger:
    2019-04-09 | 21:55:16

    ❤️

  • Anonym säger:
    2019-04-10 | 07:51:07

    ❤️

  • Anonym säger:
    2019-04-10 | 07:51:08

    ❤️

  • Anonym säger:
    2019-04-10 | 07:51:10

    ❤️

  • Anonym säger:
    2019-04-10 | 07:51:11

    ❤️

  • Helena Edberg säger:
    2019-04-10 | 08:38:55

    ❤️

  • Janica säger:
    2019-04-10 | 09:24:53

    Martin,
    Vad bra att du har en ALS grupp. Och bra humör! Jag gillar din passion för fotboll!!
    Vadhändermedvården??
    Idag var det fint väder här i Anchorage (igen!) och solnedgången var fantastisk som alltid med rosa stackmoln över fjällkonturerna! Man är lyckligt lottad som bor så fint och ser naturens skönhet på daglig basis. Det håller sinnet uppe! Positivism på högvarv!
    Kram

  • Ronny Latva säger:
    2019-04-10 | 12:34:17

    ❤️❤️❤️

  • Ronny Latva säger:
    2019-04-10 | 12:34:19

    ❤️❤️❤️

  • Janica säger:
    2019-04-10 | 17:30:02

    Martin,
    Vad bra att du hittat en ALS grupp. Och att du håller humöret uppe.
    Vadhändermedvården??
    Jag gillar också att du håller koll på Allsvenskan! Det blir ju inget sånt ”over here”.
    Igårkväll skulle du ha sett den fantastiska solnedgången här i Anchorage! Rosa stackmoln över fjällkonturerna.
    Och nu har vi en vacker morgon också! Det är så skönt för själen att bo så här fint!
    Ha en bra kväll - här börjar dagen!

    Kram

  • Ofelia säger:
    2019-04-13 | 01:20:08

    Härligt med både Wilmadejt och ALS-träff. Vilka kämpar du o ni är! Men du har ju alltid varit positiv, så det finns inget annat för dig. Det är härligt! Och du är en kämpe utan dess like. <3

    PS. Påminn gärna dina läsare om att det går att gilla inläggen i olika enheter, som PC, mobil och iPad typ. Jag upptäckte ju det för någon vecka sedan själv. Så nu har jag kunnat hjärta alla dina inlägg på nytt i min PC. :) Tänk om alla gör det, då blir det ju maaassa extra gilla-hjärtan och du hamnar i TOPP, där du hör hemma!!

    Kram på dig din kämpe! <3

  • nira shalom säger:
    2019-05-03 | 22:21:58

    Jag vill dela mitt underbara vittnesbörd om hur jag kom tillbaka till min man i mitt liv tillbaka, jag vill berätta för folket i världen det finns en riktig stavningskaster online och är kraftfull och äkta, hans namn är Baba Wale Wiseman, han hjälpte jag nyligen att återförena mitt förhållande med min man som dumpade mig, när jag kontaktade Wiseman kastade han en kärleksspell för mig och min man som sa att han inte har något att göra med mig, ringde mig igen och började be mig. För alla som läser den här artikeln och behöver hjälp kan Wiseman också erbjuda alla typer av hjälp som återförening av äktenskap och förhållande, botning av alla typer av sjukdomar, rättsfall, graviditetsspell, vi är nu väldigt nöjda med oss ​​själva. Wiseman får honom att inse hur mycket vi älskar och behöver varandra. Den här mannen är för riktig och bra. Han kan också hjälpa dig att fixa ditt trasiga förhållande. Jag hade min man tillbaka! Det var som ett mirakel! Ingen äktenskapsrådgivning och vi gör det väldigt bra i vårt kärleksliv. Kontakta den här stora mannen om du har något problem med en bestående lösning
    via e-post: [email protected]
    WhatsApp: +2348129806153

  • nira shalom säger:
    2019-05-03 | 22:23:41

    Hej, jag vill dela mitt underbara vittnesbörd Efter att ha varit i relation till mannen i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom bad jag honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavbrottet och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt på andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. email: [email protected] du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    Love Spells
    Tjäna bra pengar eller vinn en lotteri.
    Uppnå framgång i affärer.
    Andliga problem.
    Vinn domstolsfall.
    Leta efter din livspartner.
    Få ett bra betalt jobb.
    Få kontroll över ditt äktenskap.
    Ta emot tjänst och få attraktion från människor.
    Få tillbaka förlorade pengar.
    Läka dig av alla sjukdomar. både härdbara och obotliga.
    Lös graviditetsproblem och välsigna dig med spädbarn etc ...

    Kontakta den här stora mannen om du har något problem med en bestående lösning
    genom [email protected]
    WhatsApp: +2348129806153

    Tacka mig senare

  • Anne Marie säger:
    2019-05-22 | 22:54:52
    Bloggadress: http://https://ilekhojie-solutions.webnode.com


    Jag grät och sköt dag och natt tills det blev så dåligt att jag inte kunde bära den längre. och jag räckte ut till människor som kan hjälpa, jag stötte på den riktiga saken, och det är Dr Ilekhojie. jag gav nästan upp och försökte få min ex-man tillbaka och ha en nöjd familj igen .. jag hade försökt så mycket jag visste och med stavar, välsignelser och extraordinära magiska krafter gjorda, och omedelbart efter 2 dagar kom min ex man tillbaka till mig och han var penitent för allt han gjort. Och
    nu är mitt liv balanserat och jag är glad igen. Han gav en bra tjänst, och jag tror inte att folk hade känt till Dr Ilekhojie tempel och hans magiska krafter. Du är diamantens grova. Tack Dr Ilekhojie Du är begåvad och du ger dig så fri som du gjorde mot mig. Tack för att du vävde dina magiska kärleksförklaringar för mig. Min man är tillbaka till mig precis som det var när vi först träffade .. från djupet av min själ! Jag är oerhört glad nu. Tack och gud välsigne dig så mycket herrn. nu är min man tillbaka till mig bara på 48 timmar, som du har sagt det .. om jag är fullt belönad. Tack så
    mycket, många uppskattningar .. Här är Doc Ilekhojie Email: [email protected] eller ring +2348147400259
    WEBSITE: https://ilekhojie-solutions.webnode.com

  • ANNA säger:
    2019-05-22 | 22:56:40
    Bloggadress: http://https://ilekhojie-solutions.webnode.com

    Min man lämnade mig för en yngre kvinna och jag blev förödad. Det var som om hon hade honom under en ond spell, vände Paul sig mot mig över natten utan någon varning. Det hände förra året, jag var desperat så jag använde varje stavgjutningswebbplats som jag kunde hitta utan resultat. En vän skickade mig länken till Dr Ilekhojie-webbplatsen och jag kontaktade honom. Han började jobba med mig i juni. Som ett resultat av allt hans underbara arbete är min man och jag tillsammans igen. Jag är så glad och
    privilegierad att ha en så stor person som du på min sida. Tack! Todds kontakt [email protected] eller ring +2348147400259

  • Allan säger:
    2019-06-01 | 00:59:49
    Bloggadress: http://https://ilekhojie-solutions.webnode.com

    Har du något problem stör dig?
    Vill du vinna lotteriet?
    Har du någon sjukdom?
    Är du deprimerad?
    Behöver du läka?
    Vill du ta tillbaka din ex?
    Eller du måste bli gravid etc.
    Jag tar med goda nyheter; Dr Ilekhojie, den stora psykiska / spell-casteren, hjälper dig. Han är mycket bra i stava, så han rekommenderas från långt och nära. Tala med honom idag, han kommer att kunna hjälpa dig. Din integritet är placerad Strikt konfidentiell. Tack! Akpabio kontakta [email protected] eller ring +2349056543070 dö inte med din sjukdom, röst ut ... du förtjänar att vara glad!

  • Lauriane säger:
    2019-06-25 | 09:58:02
    Bloggadress: http://https://ilekhojie-solutions.webnode.com

    Lauriane När jag hittade Dr. Ilekhojie var jag i desperat behov av att föra min ex älskare tillbaka. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så fort och jag hade inte något i situationen alls. Han dumpade mig efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr.Ilekhojie via hans hemsida och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att ha försökt få det han ville ha han en kärleksspell för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans . Strax efter att han gjorde sin stavning började min pojkvän skriva mig igen och kände mig hemsk för vad han bara satte mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i sitt liv och han vet det nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och sedan började han spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr.Ilekhojie hjälpte mig, är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ilekhojie till alla som behöver hjälp. E-post: [email protected], Ring honom eller lägg till honom på whatsapp via: +2348147400259

  • Kate säger:
    2020-06-27 | 09:10:36

    Efter 5 år i äktenskap med min man med 2 barn började min man agera konstigt och gå ut med andra damer och visade mig kallt kärlek, vid flera tillfällen hotar han att skiljas från mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förstörd och förvirrad tills en gammal vän till mig berättade för mig om en stavagare på internet som heter Dr Charles som hjälper människor med förhållande och äktenskapsproblem av kärleksformers makter, till att börja med tvivlar jag på om det någonsin existerar men beslutade För att försöka, när jag kontaktade honom, hjälpte han mig att kasta en kärlek och efter 3 dagar kom min man tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med andra damer och hans med mig på gott och riktigt . Kontakta den här stora kärleksförstärkaren för ditt förhållande eller äktenskapsproblem som ska lösas idag via: [email protected] WhatSApp: +2348146708557

Kommentera inlägget här: