Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck als 16:e bloggen

Kategori: Allmänt

Hej på er! Så kul att få så många positiva ord om bloggen, det värmer oerhört och jag känner att det är viktigt att skriva! 

Var ute med ute på kundbesök med en fd kollega igår måndag och det gjorde dagen! Kul att träffa kunder och man längtar verkligen efter att jobba mm man var helt slut efteråt! Jag vilade ett par timmar sen var jag ute med en gammal kund och drack vin! Eller drack o drack sprutade in i magen.
Det blev mycket vin så idag var jag trött! Stort tack för det Gunnar!😄👍

Helgen bestod av en trevlig lördag på solvalla tyvärr utan framgång på spelet! 
Söndagen Allsvensk premiär på Friends! Typisk premiär match 0-0 och uselt spel! Och kallt var det med. 
Nästa måndag är det en Als träff och den är kul att vara med på och höra andra drabbade berätta hur deras liv är höra både positiva och negativa saker! 

Jag vill påminna att ge hjärta här inne på bloggen inge i kommentaren utan längst ner där det är ett ❤️ och en gilla knapp.
Och dela dela dela! Jag ha varit på 9:onde plats och ha legat runt topp 20 och det är grymt! 
(null)


En fin och rolig tavla som jag fotade a hos en gammal kund igår!👍

Nu till historien 

En smålänning åker till landet på några dagars semester. Där köper han en tjur för 1000 kronor av en bonde. Han övertalas att hämta tjuren dagen därpå. Nästa morgon kommer smålänningen för att hämta tjuren, men upptäcker att den har dött under natten. Han kräver pengarna tillbaka men bonden har redan spenderat pengarna han fått för tjuren. Då beslutar smålänningen sig för att ta med sig den döda tjuren hem till stan, till bondens stora förvåning. Efter en månad träffas de igen och bonden kan inte hålla sig utan frågar vad smålänningen gjort med den döda tjuren. Då säger smålänningen:
– Jag startade ett lotteri med tjuren som högsta vinst, sålde 500 lotter för 20 kronor styck och tjänade 8980 kronor!
– Men tjuren var ju död, är det ingen som har klagat? Undrar bonden förvånat.
– Visst, men bara vinnaren, och han fick sina 20 kronor tillbaka. Svarade smålänningen.


Nu kämpar jag vidare så kommer det en blogg på fredag❤️

Martin Hamrin

KOMMENTARER:

  • Helena o Fredde säger:
    2019-04-02 | 21:12:08

    ❤️🥂🍾🥂❤️

  • Christin säger:
    2019-04-02 | 21:14:01

    Vin direkt i magen. Haha. Underbart. Jäkligt bra historia också. Kämpa på Martin. <3

  • Mats Garderud säger:
    2019-04-02 | 22:20:59

    All kärlek till dig Martin!❤️😊

  • Åsa säger:
    2019-04-02 | 22:25:19

    ❤️

  • Hjelmberg säger:
    2019-04-03 | 00:39:22

    ❤❤

  • Åke säger:
    2019-04-03 | 06:39:45

    ❤️❤️❤️

  • Ronny säger:
    2019-04-03 | 07:57:35

    ❤️trevligt att träffa dig i måndags !😘

  • Janica säger:
    2019-04-03 | 08:42:18

    Vilka bra vitsar du kör!!
    Bra att du har en ALS stödgrupp. Och bra gamla kollegor. Och Helena. ❤️❤️👍

  • Biggeros säger:
    2019-04-03 | 12:56:28
    Bloggadress: http://Biggeros.blogg.se

    Jag får då säga att du har en bra humor. Gillar verkligen historian. Vin sprutat in i magen😁😁😁
    Bra att det finns en Als stödgrupp med personer med samma erfarenhet. Du har sann en kämparanda❤

  • Sofia säger:
    2019-04-03 | 18:05:32

    ❤️

  • Anonym säger:
    2019-04-03 | 19:32:22

    ❤️

  • Anonym säger:
    2019-04-03 | 21:27:40

    ❤💪❤❤❤

Kommentera inlägget här: