Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

66:e bloggen fuck als

Kategori: Allmänt

Sen tisdag och blogg, 
Igår kände jag för första ggn att det börjar bli problen med gången, benen vill inte följa med på något sätt. Jobbigt men den här jävla sjukdomen är ett helvete! Fortsättning följer! 
(null)

Charmtrollet Wilma måste få vara med,hon är den som får mig att hålla humöret uppe! 
sjukt kul hur hon pratar på, kan inte vara många 2 åringar som säger prosit om någon nyser❤️
Snart februari och det ska vara den kallaste månaden, hoppas hoppas vi slipper snö o slask nu när vi inte fått något ännu! 
Handbollen slutade lite för tidigt men det var inget snack, hoppas nu dom kvalar in till OS för det är en grym tv sport! 
Nej nu blir det god natt! Ni delar och ger ❤️ 
Så kommer historien! 

En gift man gick till prästen för att bikta sig.
– Förlåt mig fader, ty jag har syndat. Jag var nästan otrogen mot min fru med en 18-årig kvinna.
– Vad menar du med nästan frågade prästen?
– Jo, svarade mannen, vi klädde av oss alla kläderna och gnuggade oss mot varandra, men sedan slutade jag.
– Att gnugga sig mot varandra är det samma som att stoppa in den. Som bot får du be fem Ave Maria och lägga 500 kronor i kollekt lådan.
Mannen lämnade biktbåset, sade sina böner och gick sedan fram till kollektlådan.
Där stannade han till en stund och vände sig sedan om för att gå.
Prästen, som hade betraktat mannen, sprang fram och sade:
– Jag såg nog det där! Du stoppade inga pengar i kollektlådan!
Mannen ryckte på axlarna och svarade lugnt:
– Nej, men jag gnuggade femhundralappen mot lådan och enligt dig är det ju samma sak som att stoppa in den. ;-)))

KOMMENTARER:

  • Jörgen G säger:
    2020-01-22 | 00:20:49

    Fortsätt kämpa gubben ja vet att du kan för du har sann vilja av stol 👏🏵☀️

  • Helene säger:
    2020-01-23 | 11:43:22
    Bloggadress: http://parkinsonminochfoton.blogg.se

    Styrkekram

  • Mats Garderud säger:
    2020-01-24 | 08:05:48

    Kämpa Martin!❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: