Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

45 bloggen fuck ALS

Kategori: Allmänt

Dax igen! Och tyvärr så fick man ett värdelöst besked i går torsdag! 
Jag har haft ont i nacken/ryggen ett par veckor och det är ingen skön smärta! Men var på Huddinge och fick beskedet om att nacken in orkar hålla upp huvudet och det beror på att musklerna börjar ge upp, fick akuttid idag för att prova ut några olika hjälpmedel! 
Så det är bara att bita i det sura! 
Men såklart blir humöret inte bättre! (null)

Jag ska fortsätta vara positiv! Så länge det går! 
Annars har torsdag och fredag varit väldigt roliga! Var på åretskock och träffade många gamla kunder och leverantörs kollegor! Sjuktkul! Och blir så fylld av glädje innombords.
Redan mitten av september och hösten är här! Men vilka härliga dagar det varit i veckan! 
Nu börjar slutspurten på allsvenskan och det blir spännade! Ser man till spelprogrammet så bör djurgården vinna sina 3 kommande matcher samtidigt som alla andra konkurrenter i toppen möter varandra så djurgård kan göra ett ryck! 
Men det är inte alltid det går som man tror! 
Nu blir det en historia! 
(null)
Nu önskar jag er en trevlig helg och dela och ge ❤️ så ska vi in på topplistan 

Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Joanna säger:
    2019-09-13 | 19:52:47

    Du är fantastisk Martin! Kram

  • Tobbe säger:
    2019-09-13 | 19:57:43

    Läser din blogg då vi har gemenssmma bekanta. Hejjar på dig❤

  • Helena säger:
    2019-09-13 | 19:59:08

    Kan inte låta bli att få den där jävla klumpen i halsen när jag läser detta och brännandet bakom ögonlocken....bästa Martin om du visste hur hårt jag vill svänga mitt jävla fe spö så du blir frisk igen, flåt det hjälper inte dig men jag kan inte låta bli att känna smärtan över din jävla skitsjukdom...fuck fuck als.
    Största kramen till dig och min fina Helena
    Love u big time....grabben med glädjen i byxfickorna som du brukar ta fram❤️❤️❤️

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-09-13 | 19:59:17

    Skön historia❤️

  • Stephanie säger:
    2019-09-13 | 20:30:58

    Love you babiiiiii❤️

  • Annika säger:
    2019-09-13 | 20:37:19

    💗💖❤💓💔💕

  • Anonym säger:
    2019-09-13 | 20:38:17

    💗💖❤💓💔💕

  • O. säger:
    2019-09-13 | 21:16:25

    Åh vad Helenas ord ovan berör och är mycket av det jag känner också. Att bara få vara en magisk fe för en sekund och göra allt rätt och bra igen. <3

    Tycker du är så sjukt fantastisk som orkar vara positiv!
    Och historien, haha, jag älskar't som alltid. Samma torra humor som du. ;) :D

    Massa kramar till dig & ditt fina Company.

  • Hjelmberg säger:
    2019-09-13 | 21:41:50

    Min hjälte! ♥️♥️

  • Rutger säger:
    2019-09-13 | 22:26:15

    Du e Kung!! Kämpa

  • Janica säger:
    2019-09-13 | 23:01:04

    Jag vill också kunna trolla bort din sjukdom... :-(

    Min Lucas tränade på sin svenska när han läste din historia - och skrattade!

    Du är fantastisk som gör en enorm ansträngning varje dag att vara positiv! Kram!

  • Leffe säger:
    2019-09-13 | 23:23:59

    Hittar inga ord!!!
    Men måste säga att varje gång jag träffar dig så får vi alltid varandra att skratta och må bra och det är DITT fel vännen🤣🤣
    Stora kramar vi ses snart igen på Axevalla❤️❤️❤️❤️❤️

  • Ethel säger:
    2019-09-14 | 02:17:11

    Vet hur jobbigt det är med ryggont som inte släpper.I juni var 16 år sedan jag bröt min och går ej att operera.Är definitivt inte lika positivt lagd som dig.
    En liten glädje för mig är att Djurgården ligger bra till.Men sånt kan ändras snabbt.Mats,Martin har konverterat till AIK och Miche till Hammarby för flera år sedan så jag har väl misslyckats lite i deras uppfostran.Men dom andra fyra är fortfarande Djurgårdare men vi bråkar inte sinsemellan i familjen.Här i Norrtälje var riktigt busväder när hagel vräkte ner med temperatur på 7,5 gr.Mia med familj är i Spaniens värsta oväder men från översvämmade gatorna börjar det rinna undan.Dom var fast på en restaurang i 4 tim.Åska o blixtrade hela tiden.Vi får vänja oss nu med mörkare kvällar.Må bäst och hälsa Hela familjen.😉🤗Kram

  • Malin säger:
    2019-09-14 | 07:59:20

    Ler åt din roliga historia
    Får en tår när jag läser hur sjukdomen griper tag i dig

    Fuck als

  • Mats Garderud säger:
    2019-09-14 | 08:29:53

    Så ledsen jag blir över att läsa senaste utvecklingen av sjukdomen. Full av beundran över hur du hanterar senna djävulens sjukdom Martin. Riktigt skön historia!😃 Ta hand om dig och kom ihåg att du gör skillnad och inspirerar många av oss! Kram❤️

  • Maria säger:
    2019-09-14 | 10:05:52

    Så ledsam läsning när det gäller din värk och nacken. Jag hoppas innerligt att de kan hitta något som kan hjälpa till att stötta och kanske på så sätt lindra värken. Du är verkligen en kämpe och du har så rätt i din inledning - varje dag har vi ett val. Stor kram!

  • Mörken säger:
    2019-09-14 | 10:40:45

    Det här visste du inte när vi träffades för 2 år sen i pausen mellan Sverige - Italien.
    Grymt att du klarar att hålla humöret uppe och blogga om skiten som drabbat dig.
    Fortsätt kämpa gubben och fortsätt med dina otroligt "dåliga" historier😁.
    Skönt att kunna avsluta med ett leende på läpparna. Kram Mörken❤.

  • Helena Edberg säger:
    2019-09-14 | 23:30:03

    ❤️❤️❤️

  • Sarah säger:
    2019-09-16 | 07:23:44

    ❤️ usch hemska sjukdom. Men du är verkligen en kämpe

Kommentera inlägget här: