Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

42:a bloggen FUCK ALS

Kategori: Allmänt

(null)

Tisdag 3/9 har det blivit! Bloggen fick lite semester men nu har den vilat klart och efter påtryckningar från läsare runt om i landet så känner jag att nu får jag ta tag i den igen.
Sommar har varit helt underbar för mig trots att sjukdomen har tagit ett fastare grepp! 
(null)
Vi var en vecka på Fårö hos Petra Faijerson och det var första gången jag var på Fårö ! Vilken upplevelse! Det var jag , Helena och Wilma. 
Och för Wilma var det första gången på Gotland och vad passar då bäst att börja hos Andreas på Glassmagasinet! Wilma var helt lyrisk när hon fick följa med Andreas bakom disken och välja glass!❤️
Om det var mycket glass där så fick hon även besöka Guteglass . (null)

(null)
Det godaste som finns är att äta glass direkt från maskinen och det ser man på hennes härliga uttryck på bilden! Tack klara för rundvandring och smakproverna.
Som jag skrev tidigare så har sjukdomen tagit ett fastare grepp så nu har vänster arm gett upp helt! Och det innebär problem! Till exempel kan jag inte knäppa knappar på varken byxor och skjorta så det behöver jag hjälp med. Och igår upptäckte en sak till som inte funkade! Det var och komma upp ur badkaret! Vilken tur att jag inte var ensam hemma! 
Prova själv att ta dig upp med bara en arm!
Det blir till att duscha istället för att bada ifortsättningen! 
Vet ni varför psykiskt sjuka har så höga bensinräkningar? 
Tvångstankar! 😂😂😂
Nu kämpar jag vidare och lovar blogg tisdag och fredag! 
Dela och ge hjärta så ska vi upp på 20 topp listan igen

/Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Helena säger:
    2019-09-03 | 21:46:18

    Har saknat o väntat på ditt bloggande. Tur du har en arm till o använda 😉. Kul historia. Kram i massor o keep up the good work

  • Lundinskan säger:
    2019-09-03 | 21:53:55

    Härligt att du är tillbaka!

  • Mats Garderud säger:
    2019-09-03 | 22:11:35

    Ledsamt att höra att vänstern ej funkar längre. Gläds åt att din sjuka humor är intakt!🤣

    Ta hand om dig Martin!❤️🙏

  • Stephanie säger:
    2019-09-03 | 22:25:58

    Ååå vad härligt att du bloggar igen. Stor kram till dig & ditt gäng❤️

  • Hagberg säger:
    2019-09-03 | 22:31:39

    Kämpa Martin 💖

  • P Dolk säger:
    2019-09-03 | 22:38:16

    Du är en kämpe Martin! kram

  • Elin säger:
    2019-09-03 | 22:41:19

    Glädjespridare!! Kämpa ❤️

  • Micke säger:
    2019-09-03 | 22:59:54

    Härligt att du bloggar igen! ♥️

  • Petra säger:
    2019-09-03 | 23:14:20

    Tack bästa Ni för att ni kom till Fårö.
    Du är så grym Martin.
    Peter hälsar!❤️

  • Patrik Myrbäck säger:
    2019-09-04 | 06:11:48

    ❤️

  • Hjelmberg säger:
    2019-09-04 | 09:34:57

    ♥️♥️

  • Janica säger:
    2019-09-04 | 09:46:31

    You’re back!! Heja, heja!
    Vi har precis varit i Katmai National Park. Vi flög till Brooks Camp i propellerplan och såg på björnar som stod och fiskade lax i vattenfallet. Häftigt! Och så flugfiskade vi - jag fick både regnbågsforell och (oätbar) lax. Coho’n (rödlaxen) lägger ju sin rom och dör långsamt. Björnarna är ganska ointresserade av oss människor. De är så vana vid alla åskådare.
    Jag ska lägga upp lite bilder senare så du får se.
    Fårö låter toppen. Särskilt glassen...

    Svar: Låter så grymt! Hoppas kunna få komma och hälsa på och uppleva det vilda livet! Inget bestämt än men skulle slutet november passa om vi får i hop det?
    Martin Hamrin

  • Hanna Karlsson säger:
    2019-09-04 | 09:48:21
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

    Så underbart med ett besök på Fårö. Skoj för Wilma att få provsmaka glass. Men vad jobbigt att läsa om din vänsterarm.

  • Ulrika säger:
    2019-09-04 | 10:04:27
    Bloggadress: http://minitjejens.blogg.se/

    Kämpa på! :)

  • Jörgen G säger:
    2019-09-04 | 21:10:21

    Du är ju en sån fajter Martin fortsätt så och må så gott
    På kul att du började blogga igen
    💪❤❤❤

  • FSHD Daniel säger:
    2019-09-05 | 15:38:57
    Bloggadress: http://fshddaniel.blogg.se

    Det där känner jag verkligen igen. Mina båda armar fungerar okej, men motoriken är kass och jag har ingen som helst kraft i någon av dem. Härligt att du är så positiv med den arm som fungerar, kämpa på! :D

  • Petra van Doorn säger:
    2019-09-06 | 12:05:55

  • Ethel säger:
    2019-09-07 | 12:49:24

    Så härligt läsa om din så positiva sida.Saknar er.Tänker ofta på hur kul det var att träffas på Vätö hela gänget,med alla barn 👍😉🤗

  • Rutgwr säger:
    2019-09-07 | 19:41:08

    Du är kung!! Kämpa!!!

Kommentera inlägget här: