Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Fuck ALS 27:e bloggen

Kategori: Allmänt

Då vart det tisdagkväll, tid för bloggen! 
Lite kallt i luften är det fortfarande och vi har ändå kommit till mitten av maj! Nu är det dax att värmen kommer! 
Tittar just nu på hur Hammarby krossar Östersund 
Har Östersund gjort sitt på den stora arena? Allt strul med ekonomi kan säkert ha skapat oro!
Men annars börjar väl allsvenskan sätta sig! Malmö i topp sen är det väl egentligen fel IFK lag som 2:a
Om man hör vad alla experter trodde! 
Men Aik är med trots att dom inte varit bra! 
Redan nu börjar uppladdningen för Elitloppeshelgen som går av stapeln 24-26 maj 
Absolut en av årets höjdpunkt!  (null)
Den helgen infaller oftast på min dotters födelsedag! Men det har löst sig varje år! Och själva elitloppet går alltid på morsdag! 
Sjukdomen lever sitt egna liv och berättar inte för mig hur den har tänkt sig angripa mig, men jag hoppas mitt positiva sätt gör att den håller sig lugn ett tag till! Så väster han bara sakta blir sämre och stt den inte ger på sig höger för då måste jag lägga ner bloggen! 
Och vad kan vara värre! Inte kunna prata och inte kunna skriva! Då känns livet ganska tråkigt! 
Men tyvärr är det så det kan komma att bli! Så nu gäller det att leva livet så bra det bara går. 
Passar på att säga några ord igen om mina andelsspel på V75 och v86 
Imorgon onsdag har jag andelar Hamrins hundring 
Och till helgen Både Hamrins hundring och alltid 2 spikar! 
Lägger länken här så om ni vill vara med och ha chansen att vinna för det tänker jag göra! Vet dock inte när men är ni med så får ni se! 

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/AWT8-Z5B7-28878

Tisdags historian!
(null)

Ha det bäst och dela och ge ❤️

Martin Hamrin 

KOMMENTARER:

  • Helena säger:
    2019-05-14 | 21:06:32

    Du o dina historier 😂😂 ser i skrivandet din oro och det känns jobbigt men du är en glädjespridare o tokstolle. Åkte Birka i helgen och berättade för några glada gubbar i cigarrbaren om hur du o jag låtsades vara deltagare på den där morronkonferensen som ligger bredvid och sen vidare till pianobaren när folk trodde vi var nöjesvärdar. De skrattade o tyckte att vi inte va riktigt riktiga men kul hade jag iaf. Saknar såååå din och Helenas tokigheter vi haft ❤️ Men minnena finns där. Krama frugan
    🎊🥂🍾🥂🎊🎤🎹🎹🎤

  • Mats Garderud säger:
    2019-05-14 | 22:15:34

    Haha, dina historier Martin!😂
    All kärlek till dig och familjen❤️❤️❤️

  • Åsa Sterner säger:
    2019-05-14 | 23:33:40

    Kramar till dig och familjen ❤️❤️❤️

  • Susanna säger:
    2019-05-15 | 08:23:48

    Dina historier😂😂😂följer din blogg och hoppas du kan fortsätta skriva länge till. Det sätter perspektiv på livet. Kram till dig och familjen❤

  • Själens ro säger:
    2019-05-15 | 13:12:30
    Bloggadress: http://xn--sjlensro-1za.se

    Ditt mod. Din styrka. Wow. All kärlek.

  • Anonym säger:
    2019-05-15 | 19:22:19

    Martin.härliga du...Vi ses på Solvalla !
    Kramar Lasse o Agneta

  • Anonym säger:
    2019-05-15 | 19:22:21

    Martin.härliga du...Vi ses på Solvalla !
    Kramar Lasse o Agneta

  • Anonym säger:
    2019-05-15 | 19:24:13

    Martin.härliga du...Vi ses på Solvalla !
    Kramar Lasse o Agneta

  • Joakim säger:
    2019-05-15 | 20:33:04
    Bloggadress: http://joakimramqvisthallin.blogg.se

    Mmmm, grym tårta.. God (också), ell? 🤔.. 😊

    Svar: Det är grym
    Martin Hamrin

  • Marianne säger:
    2019-05-20 | 16:40:30

    Heja Bästa Martin
    Du är sååå härlig ! TACK för dina inlägg, dom får mig att skratta
    Kram Marianne

  • Daniel Rooa säger:
    2019-05-20 | 21:56:55

    Jag håller alla tummar jag kan att högerhanden tar lång tid ❤️

  • Anonym säger:
    2019-06-02 | 20:42:46

    Hej!
    Snubblade in i din blogg, jag har en anhörig med bulbär als sedan många år. Det är en jävlig sjukdom och jag är ledsen att du drabbats. Du kanske redan vet men jag vill ändå säga att det finns ett stort utbud av hjälpmedel och just det att inte kunna kommunicera med omvärlden behöver du inte vara rädd för. Om talet och styrkan i fingrarna sviker så kan ögonstyrning kopplas till datorn/ läsplattan. Superbra grej, funkar för min kära.

    Svar: Jag kan inte prata längre
    Martin Hamrin

Kommentera inlägget här: