Livet med ALS

Den 7 december 2017 fick jag diagnosen ALS Bulbäres Pares Aggressiv. Detta är min resa med sjukdomen och allt vad det innebär.

Andra bloggen!

Kategori: Allmänt

Då var det dax igen! 
Oj vad många som läst, 1700 st det hade jag inte kunnat tänka mig, men då spänner jag bågen och ser fram emot fler!  Fortsätt dela👍
Tack för fina kommentarer och jag uppskattar det verkligen. Som ny på denna scen vet jag inte om jag ska svara på kommentarerna här inne på bloggen så tips mottages gärna.

I fredags var jag med Helena och min bror janne och hans fru Sofia på Salsakurs!!!!!!
Jag är ingen dansare men det skulle bli kul, tyvärr så bytte man partner varannan minut typ och då ska man säga hej till den nya partnern! Och kanske presentera sig, det gick inte för mig, körde tumme upp, sen några härliga salsa steg! Var även tvungen stt ha en handduk över axeln och torka saliv som rinner hela tiden så dom måste undrat vad jagjorde där! Men jag bryr mig faktiskt inte om det! 

En kanon aktivitet faktiskt, grym lärare och dropp in måndag onsdag fredag.

1869 upptäckes det första fallet av ALS så på 150 år har man inte kommit på någon som helst lösning! 
Man säger att ca 200 personer får ALS i Sverige varje år och att det idag finns runt 1000 personer som lever med Als i Sverige idag.
1000 personer av 10000000
Man är lite unik!
Jag tycker det är dax för en ha en ALS gala i tv 4 eller i SVT, pengar behövs inforsknimgen och nu är det bara små summer som kommer in, ni har säkert läst om den fantastiska Gabriella Waldenström som sålde fuck als armband och har fått in över en miljon, och alla aktiviteter som folk anordnar ger pengar så det är bra, men det behövs mer!
Är det någon som vet hur man tar det till tv? Hjälp mig! 

Att på 150 år kommit fram med en bromsmedicin
Som man inte vet om den hjälper och om den hjälper så lever man 3 månader längre än utan! Och då kostar den 35 kr /st och man tar 2 st om dagen.

Nu till mer positivt! Är det någon som provat att spela det blir en dag på stranden med Tomas 
Ledin? Mitt tips i första bloggen.
Hör gärna av er om det hjälpte eller inte! 


Nu till denna bloggs tips! 
Ha alltid en flaska champange i kylen!
Se till och fira saker!  Om det är en tisdag och något bra har hänt! Öppna och fira! Eller om något annat bra har hänt öppna och fira! Har ingen bra hänt på hela månaden? Så då får ni öppna och fira att månaden är över! 

Min tanke är att blogga varje tisdag och fredag så länge det går!

Ni har alla hört den om 2 tomater som satt på en kvist en fall av och blev överkörd.kom nu ketchup

Nu till min favorit historia
Två äpplen satt på en gren ett ramla av, då sa det andra äpplet: MOGET

Jag tycker den är helt underbar! Men den går inte att att berätta på engelska! 

Precis samma sak som vissa översättningar från svenska till engelska! 
Här finns många men ! 
Ingen fara på taket!          No danger on the roof

Ha en bra vecka nu! 

Martin Hamrin ❤️

KOMMENTARER:

  • Andreas printz säger:
    2019-02-12 | 10:35:04

    Du är fantastisk Martin ❤️

  • Patrik Jerrestam säger:
    2019-02-12 | 10:52:01

    Du är så jäkla grym Martin❤️

  • Åsa Wolf säger:
    2019-02-12 | 11:08:59

    Tack!💕

  • Gunnar Eriksson säger:
    2019-02-12 | 11:18:30

    Skål, det är ju tisdag!

  • Catarina Geo säger:
    2019-02-12 | 11:44:39

    Nu har du till och med fått MIG, stenåldersmänniskan, att läsa blogg Martin! 😂 SÅ grym är du!!! ❤❤❤ Saknat er!

  • Micke Persson säger:
    2019-02-12 | 11:55:41

    Starkt jobbat Martin,

  • Matte Hagberg säger:
    2019-02-12 | 12:06:53

    Du är grym Martin 💖
    Lika grym som historien om äpplet 🤣🤣🤣

  • Ulrika säger:
    2019-02-12 | 12:48:30

    Tack❣

  • Johan Sterner säger:
    2019-02-12 | 13:18:00

    DU ÄR BÄST!💕

  • Michelle säger:
    2019-02-12 | 15:03:31

    Bästa Martin! Btw älskar den med äpplet också Hahaha men det är mest roligt när man tänker på dig när du drar skämtet, så full i fan Hahaha 😄❤️

    Jo Föresten man kan kontakta ”panelen på TV4, vet om om det är helt rätt kontakt men man kan ju prova.

    https://panelen.se/om-oss/

    Om inte annat kanske de kan slussa vidare för en annat kontakt.

  • Helena säger:
    2019-02-12 | 16:37:19

    Fredrik sjunger på den dagligen och även innan tipset kom sjöng han. Fantastiska Martin 🥂🍾🥂

  • Stefan Karlsson säger:
    2019-02-12 | 17:23:44

    Älskade Martin❤️❤️❤️
    Som vi alltid har sagt vi kör hela vägen in i planket med ett smile, resten tar vi sen

  • Daniel Lindeberg säger:
    2019-02-12 | 17:40:39

    Kung Hamrin ❤️

  • Henrik Petrén säger:
    2019-02-12 | 19:13:41

    Underbart blogginlägg Martin! Keep it up! 🕺🏻🍾🥂

  • Marie Wendelin säger:
    2019-02-12 | 19:38:34

    Du kommer ge mig styrka att se positivt i mina svackor i livet.
    Livet är här och nu.Ett ordspråk, men vi vet att det är så sant! ❤️

  • Åsa Sterner säger:
    2019-02-12 | 20:20:00

    Massor med kramar till dig och din familj ❤️❤️❤️

  • Ida Holm säger:
    2019-02-12 | 21:24:23

    Du är bäst❤️

  • Janica säger:
    2019-02-13 | 09:07:43

    Martin! Jag har aldrig träffat dig men jag känner Helena sen skoltiden. Jag märker att du har bra vind i seglen! Starkt jobbat med bloggen! Du och Helena är säkert ett förträffligt par. Keep up the great spirit! Elller ”Kom ihåg Spriten” som vi säger på svenska.
    Kram!

  • Janica säger:
    2019-02-13 | 09:07:44

    Martin! Jag har aldrig träffat dig men jag känner Helena sen skoltiden. Jag märker att du har bra vind i seglen! Starkt jobbat med bloggen! Du och Helena är säkert ett förträffligt par. Keep up the great spirit! Elller ”Kom ihåg Spriten” som vi säger på svenska.
    Kram!

  • Pernilla säger:
    2019-02-13 | 13:50:07

    Tänker på dig Martin 💞!

    Hälsningar från Pernilla, kollega från Vivo Solna

  • Evis säger:
    2019-02-13 | 20:47:57

    Fantastiskt Martin👏👏 Beundrar dig och Helena och övriga familjen i kampen att njuta av Livet så länge det går! Jag håller med om skumpan 😜 tycker man ska fira smått som stort❣️🥂 Härligt att du har sådan livslust och vill dela med dig av ditt liv, kram ❤️

  • Erik Lundvall säger:
    2019-02-14 | 00:53:53

    Kul att läsa din blogg Martin!

    /Erik

  • Ingela säger:
    2019-03-08 | 18:45:37
    Bloggadress: http://www.bubbella.blogg.se

    Måste kommentera även här :-)
    tänkte i blogg 1 skriva att jag är dansare och tipsa dig att prova dans så läser jag här att du provat Salsa kul!
    I mina danskretsar har alla en handduk i bakfickan och/eller ett (alt två) svettband på handleden (Handlederna) så helt OK med en handduk på axeln.

    Dans är en fantastiskt medicin och välbefinnande hormonerna Oxytocinerna flödar kan jag intyga - Dansare som jag är :-)
    (Bloggade här om dagen om min Let´s Dance dröm som helgen som var innebar en hel helgskurs med smooth fox och ballroom tango med Tobias Wallin <3 ).
    Uttrycka känslorna i musikanpassning/tolkning och leka till en låt som uttrycker ens känslor/humör från ett modernt dansband, storband eller modernmusik är så skönt för humöret - glädje eller sorg.

    Här kan ett av mina tips på upppigande musik vara lämpligt:
    "Bada nakna" med Samir och Viktor MEEEEN jag sjunger ALLTID "Dansa nakna"!
    tänk vad coolt att släppa alla hämningar och dansa naken på Sergels torg ;-)

    Mitt motto som även är tattuerat på min arm är
    #En dag utan dans är en förlorad dag <3"

    Nähä nu ska jag gå vidare till blogg nr 3 men måste snart sluta för ska fixa till mig för en foxdanskväll.

Kommentera inlägget här: